Homēros’tan itibaren Yunan yazarlarca kanonlaştırılan Hellenler ve barbarlar arasındaki farklılık diyalektiğinin nesnesi olan barbaros kavramının Hellenlerin milli benliklerini algılamaları için bir ayna işlevi gördüğü öteden beri dillendirilmektedir. Ancak Hellenlerin askeri başarılarının övülmesi bağlamında öne çıkan Panhellenizm’in, Hellenlerin üstünlüğü mitini sadece kolonileşme hareketleri için değil aynı zamanda sosyal ve ekonomik düzenlerinin sürdürülebilmesi için gereken köleliğin meşrulaştırılması için kullanmış olduğu gerçeğinin akademik camiada göz ardı edildiği görülmektedir. Barbar retoriği Hellenlerin Perslere karşı askeri üstünlüğünün vurgulanmasına hizmet etmiş olmakla birlikte, aslında Solōn’un reformları ile yurttaşların borçları karşılığında köle olmaları önlenince dışarıdan getirilen kölelerin idare edilmesine yarayan ideolojik bir söylem olarak daha önce ortaya çıkmıştı. Çalışmada kökünü Homēros’tan alan farklılık diyalektiğinin klasik dönem eserlerinde Persler’e karşı yeniden kullanılarak barbaros kavramının nasıl ortaya çıktığı gösterilmiştir. Bununla birlikte Yunan kentlerindeki sosyolojik gelişmeler sayesinde oldukça büyük bir barbar nüfusun Hellen zenginliği ve üstünlüğünü yaratmak için kullanıldığı ve Hellen askeri başarılarının Perslerden esir olarak köle elde etmeğe hizmet ettiği görülmüştür. Bu doğrultuda çalışmamızda Panhellenizm’in arka planında başta Atina olmak üzere Yunan kentlerinin köle ihtiyacını karşılama amacının bulunduğu irdelenmektedir.
From Homēros, the concept of barbaros, which is the object of the dialect of differences between the Hellenes and the barbarians, canonized by the Greek writers, has been spoken since it served as a mirror for the Hellenes to perceive their national self. But it seems that the fact that the Panhellenism, which stands out in the context of the praise of the Hellenic military successes, has been ignored in the academic community that the Hellenic sovereignty myth has been used not only for the colonization movements but also for the legitimation of the slavery necessary to maintain their social and economic orders. Although the barbaric rhetoric served to emphasize the military superiority of the Hellenes over the Persians, in fact Solōn's reforms and citizens' debt refused to be slaves had previously appeared as an ideological statement that served to managing the slave brought from the outside. The study showed how the concept of barbarism emerged by re-use against the Persian in the classical works of the dialectic of differences, which is rooted from Homēros. However, thanks to the sociological developments in the Greek cities, a fairly large barbaric population has been used to create the wealth and superiority of Hellen, and Hellen's military success has served to obtain slaves from Persians as prisoners. In this direction, our work shows that in the background of Panhellenism, the aim of the Greek cities, primarily Athens, is to meet the need for slaves.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|