Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 23
 İndirme 1
AHMED-İ RIDVÂN DİVANI’NDA BİR KASİDEDE AÇAN ANTALYA ÇİĞDEMİ
2021
Dergi:  
Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute
Yazar:  
Özet:

İnsan, sanat ve estetik denildiğinde ilk akla gelen unsurlardan biri de, şüphesiz sahip oldukları türlü güzellikleriyle dünyanın süsü durumundaki çiçeklerdir. Birbirinden güzel renk, şekil ve kokularıyla sanatın her dalına malzeme olan çiçekler, elbette edebî eserlerde de söz konusu edilmiştir. Bu bağlamda, şiirlerinden iyi birer tabiat gözlemcisi oldukları anlaşılan Klâsik Türk şairleri de, eserlerinde çiçeklere geniş şekilde yer vermişlerdir. Bahsi geçen şiir geleneğine mensup şairler, edebî sanatlardan da yararlanarak, kendi görüş kabiliyetlerini sanatkâr kudretleriyle birleştirmiş ve şiirlerinde âdeta rengârenk birer çiçek bahçesi ortaya koymuşlardır. Bildiride, XVI. asır Klâsik Türk şairlerinden olan Ahmed-i Rıdvân Divanı’nda yer alan “çiğdem” redifli kaside üzerinde durulacaktır. Kendi ifadelerinden anlaşıldığı üzere şair, aynı zamanda bir sancak beyi olup Hamid ve Teke sancaklarında görev yapmıştır. Dolayısıyla, Klâsik Türk Şiiri’nde az rastlanan bir çiçek durumundaki çiğdemin onun bir kasidesinde redif olarak kullanılması, Ahmed-i Rıdvân’ın bu şiirinde, vazifesi esnasında gördüğü ve endemik bir tür olan Antalya çiğdeminden söz ettiğini akla getirmektedir. Şairin, bahsi geçen kasidesinde çiğdemin bir çiçek olarak nasıl tasvir edildiği, konu olduğu çağrışımlar, tasavvur ve tahayyüller üzerinde durulacaktır.

Anahtar Kelimeler:

Anthalgia is opened in a castle in the Ahmad-i-Ridvan Divani
2021
Yazar:  
Özet:

One of the first elements that come to mind when it comes to humanity, art and aesthetics is, without a doubt, the flowers in the state of the world with their kind of beauty. Flowers with beautiful colors, shapes and smells of each branch of art, of course, are also mentioned in literary works. In this context, the Classical Turkish poets, who seem to be a good natural observer of their poems, have also widely placed the flowers in their works. The poets who belong to the mentioned poetry tradition, using literary arts, have combined their own viewing abilities with artistic powers and presented in their poems a colorful flower garden. In the statement, XVI. The "Cyudem" in the Ahmed-i Rıdvân Divan, a classical Turkish poet of the century, will be focused on the redirected cassette. As seen from his own expressions, the poet was also a sancak man and served in the Hamid and Teke sancakes. Therefore, the use of the flower in a flower state that is rarely found in the Classical Turkish Poetry as a redirect in a castle of it makes sense that Ahmed-i Rıdvân in this poem, during his duty, has seen and talked about the flower of Antalya, which is an endemic species. The poet will be focused on the calls, drawings and imaginations on which the flower is described as a flower in the aforementioned case.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 1.206
Atıf : 4.754
Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute