Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 24
M. REŞAT AYSU’NUN HİCAZ SAZSEMAÎ''SİNİN KEMAN İCRÂSI ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ
2023
Dergi:  
Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

Geçtiğimiz asır, Türk müziği geleneğinde çalgı icrâ özelliği olan “refakat” ediminin yanı sıra, çalgıda ustalık içeren solistik performansların görülmeye başladığı bir dönem olmuştur. Bu etkinin bir yansıması, gelenek mensuplarının yaratılarında da gözlemlenmektedir. Mehmet Reşat Aysu, 20. asırda yaşamış olan, söz konusu yansımaların dikkat çekici bir örneğini temsil etmektedir. Mehmet Reşat Aysu’nun bestelerinden seçilen örnek eserler, genellikle teknik icrâ zorlukları içerdiğinden, sıklıkla çeşitli çalgıların ileri seviye eğitim müfredatlarında yer almaktadır. Bu noktadan hareketle bu araştırmada, Mehmet Reşat Aysu’nun bestelemiş olduğu hicaz sazsemaî, içerdiği ustalık gerektiren icrâ biçimleri sebebiyle, keman çalgısının teknik özellikleri odağında incelenmiştir. Nitel çerçevede doküman incelemesi kapsamında yapılmış bu araştırmada keman icrâ teknikleri odağında eser analizi yapılırken parmak yerleşimleri, yay kullanım teknikleri ve nüansların uygulanması hususları ele alınmıştır. Bu araştırmanın amacı, Mehmet Reşat Aysu’nun belirlenen eserinin keman çalgısı üzerindeki uygulanışında, bahsi geçen teknik davranışları inceleyerek ortaya koymaktır. Eser icrâ analizleri sonucunda, eser boyunca kullanılması gereken pozisyonlar, yay teknikleri ve nüansların uygulanış şekilleri belirtilmiştir. Bunlara ek olarak bu tekniklerin ve eser içerisinde yer alan akorların uygulanmasında, 440 frekansın la sesini ifade ettiği akort düzeni olan “sol-re-la-mi” düzenini kullanma gereği belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler:

M. REŞAT AYSU'S HICAZ SAZSEMAI'S KEMAN ICRÂSI'S REVIEW
2023
Yazar:  
Özet:

The past century has been a period in which, in addition to the "refakat" performance, which in the tradition of Turkish music is the characteristic of play, solistic performances that include mastery in play have begun to be seen. A reflection of this effect is also observed in the creations of members of the tradition. Mehmet Reşat Aysu represents a remarkable example of these reflections that lived in the 20th century. Example works selected from the compositions of Mehmet Reşat Aysu are often included in the advanced training courses of various playgrounds, since they often include technical difficulties. From this point to move, in this study, the hicaz sazsemaî, which was composed by Mehmet Reşat Aysu, due to the forms of the icrâ that requires the skill it contains, the technical characteristics of the cement play have been studied in the center. In this study, which was carried out in the framework of the document review, the work analysis was carried out in the focus of the chemical engineering techniques; finger placement, foam use techniques and the application of nuances were discussed. The purpose of this research is to reveal, by examining the technical behaviors mentioned in the application of the work of Mehmet Reşat Aysu on the shell. As a result of the analysis of the work, the positions to be used throughout the work, the foam techniques and the ways of application of the nuances have been specified. In addition, in the application of these techniques and the actors in the work, it has been determined to use the "left-re-la-mi" order, the acort order in which the voice of 440 frequencies is expressed.

Anahtar Kelimeler:

0
2023
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 185
Atıf : 392
2023 Impact/Etki : 0.087
Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi