Giuseppe Verdi (1813-1901) asıl çıkışını, 1842’de (henüz yirmi dokuz yaşındayken) yazmış olduğu Nabucco operası ile gerçekleştirmiştir. Teknik açıdan bakıldığında orkestralaması yer yer sert ve köşeli olan eserde koro, dinamizmini hiç kaybetmez. Düet, terzet ve ansambllar bakımından zengin bir opera olan Nabucco’nun temel şan partisi, “Nabucco” değil “Abigaille”dir. Karakter olarak bakıldığında ise hem “Nabucco” hem de “Abigaille”, “iyi” ya da “kötü”yü aşan gerçekçi bir yaklaşımla ele alınmışlardır. Eserin sosyo-politik arka planı söz konusu olduğunda, seçtiği librettolar ve onları ele alış tarzıyla İtalyan halkının Avusturya’ya karşı verdiği bağımsızlık mücadelesine destek olan Verdi’nin bu mücadelenin manevi bir önderi olduğu belirtilmelidir. Nabucco, bu manevi bayraktarlığın ilk somut göstergesidir. Bu çalışmanın amacı, Verdi’nin Nabucco operasının müziği, dramatik karakterleri ve sosyo-politik arka planı ile incelenmesidir. Çalışmada tercih edilen yöntem, partitur ve libretto odaklı yorumdur. Eserin partituru yani şef notası temel alınarak orkestralaması, koroları, ansamblları ve şan partileri librettosu yani metni temel alınarak ise dramatik karakterlerin psikolojik özellikleri çözümlenmiştir. Çalışma sonunda Verdi’nin Nabucco operasının orkestralama açısından bir erken dönem eseri, koro kullanımının besteci açısından tipik, temel şan partisinin ise bestecinin ilk dönem operalarında sık gözlenen “dramatik-koloratur” nitelikte bir parti olduğu ayrıca Nabucco karakterinin Verdi’nin “acı çeken baba” motifine, Abigaille’nin ise “sosyal şartları içinde ele alınan kötü”ye örnek teşkil ettiği bulunmuştur. Nabucco operasının, o yıllarda ulusal birlik ve bağımsızlık mücadelesi veren İtalyan halkının sosyal ve siyasal taleplerinin bir ifadesi olan ilk gerçek Verdi operası olduğu da çalışmanın bulguları arasındadır.
Giuseppe Verdi (1813-1901) made his original output with the opera of Nabucco, which he wrote in 1842 (when he was twenty-nine years old). From a technical point of view, the place of orchestrating is hard and cornered in the work, the coro does not lose its dynamism at all. The main celebration party of Nabucco, a rich opera in terms of duets, patterns and ansambles, is "Abigaille" not "Nabucco". When seen as a character, both "Nabucco" and "Abigaille" are treated with a realistic approach that exceeds "good" or "bad". When it comes to the socio-political background of the work, it should be noted that Verdi, who supports the librettos he has chosen and the Italian people’s struggle for independence against Austria in their way of dealing with them, is a spiritual leader of this struggle. Nabucco is the first concrete indicator of this spiritual flag. The aim of this study is to study Verdi’s Nabucco opera with music, dramatic characters and socio-political backgrounds. The preferred method in the study is a partitur and libretto-oriented comment. Based on the partitur of the work, the chef's note, the orchestral, the coros, the ansambles and the celebration parties; and based on the librettos, the text, the psychological characteristics of the dramatic characters have been resolved. At the end of the study, Verdi’s early-term work in terms of orchestrating of the Nabucco opera, the use of the coro is typical in terms of composer, and the main celebration party is a party in the character of “dramatic-colorature” frequently observed in the composer’s first-term operas, and the character of Nabucco is the example of Verdi’s “doing father” motif, and Abigaille’s “badly dealt with in social conditions”. Nabucco's opera is the first real Verdi opera, which is an expression of the social and political demands of the Italian people who struggled for national unity and independence in those years.
Alan : Güzel Sanatlar
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|