Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 24
 İndirme 2
Geçmişte Yaşamak, Hayaletlerle Yaşamak: Jonathan Lichtenstein’ın Memory Adlı Oyununda Travma ve Postmemory
2022
Dergi:  
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi
Yazar:  
Özet:

The memory boom has promoted a wide array of plays among a large amount of literary output in Western literature. Among these, Jonathan Lichtenstein’s 2006 play Memory is an aptly named memory play. Inspired by the memories of the playwright’s father, the play interweaves three stories: one set in 1933, when the Nazis took power in Berlin the second in East Berlin, 1990, just after the fall of the Berlin Wall and the last in Bethlehem, 2006, as the Apartheid Wall was rising. Whilst connecting these seperate stories at the intersection of memory, this paper seeks to address a traumatized and conflicted relation to the past, and drawing on established trauma theorist Dominick LaCapra’s terms ‘acting out’ and ‘working through’, it discusses how traumatic memories and one’s relation to them shape the present. The study then reflects on Marianne Hirsch’s term ‘postmemory’ as manifested in Memory as well as Lichtenstein’s life.

Anahtar Kelimeler:

2022
Yazar:  
Living In The Past, Living With The Ghosts: Trauma and Postmemory In Jonathan Lichtenstein’s Memory
2022
Yazar:  
Özet:

The 'memory boom' has promoted a wide array of plays among a large amount of literary output in Western literature. Among these, Jonathan Lichtenstein’s 2006 play Memory is an aptly named memory play. Inspired by the memories of the playwright’s father, the play interweaves three stories: one set in 1933, when the Nazis took power in Berlin; the second in East Berlin, 1990, just after the fall of the Berlin Wall; and the last in Bethlehem, 2006, as the Apartheid Wall was rising. Whilst connecting these separate stories at the intersection of memory, this paper seeks to address a traumatized and conflicted relation to the past, and drawing on established trauma theorist Dominick LaCapra’s terms ‘acting out’ and ‘working through’, it discusses how traumatic memories and one’s relation to them shape the present. The study then reflects on Marianne Hirsch’s term ‘postmemory’ as manifested in Memory as well as Lichtenstein’s life.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi

Alan :   Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 267
Atıf : 172
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi