İnsan fıtratının bir gereği olan evlilik çok önemli ve sonuçları bakımından ağır bir sözleşmedir. İslam hukukunda bu sözleşmeyi diğer sözleşmelerden ayıran iki tarafın reşit olmaları, akdin şahitlerin huzurunda gerçekleşmesi ve her iki tarafın farklı cinsten olmaları gibi birçok şart ve unsur bulunmaktadır. Ayrıca diğer sözleşmelerin aksine bu sözleşmede ön tanım ve sözleşmenin öncülü olarak bilinen bir nişanlama aşamanın bulunmasıdır. Evlenmek isteyen kişiler bu dönemde birbirlerini iyi tanıma fırsatı bulurlar. Hatta yabancı olan kadın ve erkekler için haram olan bazı durumlar bahsedilen nişanlama aşamasında helal sayılmıştır. Öte yandan evlilik sözleşmesini diğer sözleşmelerden ayıran bu sözleşmede mehrin bulunmasıdır. Bu da kadının ekonomik özgürlüğü açısından önemlidir. Bütün bunlar dikkate alındığında evlilik sözleşmesinin ne kadar önemli olduğu ve diğer sözleşmelerden ayrıldığı noktalar bulunduğu anlaşılır. Yaşadığımız asırda tıbbın gelişmesiyle birlikte akraba evliliğiyle ilgili bazı olumsuz neticelerden bahsedilir. Bunun yanında hadis ve fıkıh kitaplarında akraba evliliğinin zararlarını konu eden bazı malumatların bulunduğu bilinir. Bu da birçok kişinin akraba evliliğine soğuk bakmasına sebep olur. Çalışmanın amacı konuyla ilgili varit olan hadis ve fıkhî görüşlerinin mahiyeti üzerinde durup nasla haram kılınan akrabaların dışında kalan diğer akrabaların evliliğinin fıkhî hükmü ortaya çıkarılmaya çalışılmaktır. Araştırma neticesinde akrabalarla evlenmenin haram veya mekruh olduğu hususunda herhangi sahih bir hadise ulaşılmamıştır. Bilakis hadis olarak zikredilen bazı ifadelerin âlimlerin görüşleri olduğu tespit edilmiştir.
İnsan fıtratının bir gereği olan evlilik çok önemli ve sonuçları bakımından ağır bir sözleşmedir. İslam hukukunda bu sözleşmeyi diğer sözleşmelerden ayıran iki tarafın reşit olmaları, akdin şahitlerin huzurunda gerçekleşmesi ve her iki tarafın farklı cinsten olmaları gibi birçok şart ve unsur bulunmaktadır. Ayrıca diğer sözleşmelerin aksine bu sözleşmede ön tanım ve sözleşmenin öncülü olarak bilinen bir nişanlama aşamanın bulunmasıdır. Evlenmek isteyen kişiler bu dönemde birbirlerini iyi tanıma fırsatı bulurlar. Hatta yabancı olan kadın ve erkekler için haram olan bazı durumlar bahsedilen nişanlama aşamasında helal sayılmıştır. Öte yandan evlilik sözleşmesini diğer sözleşmelerden ayıran bu sözleşmede mehrin bulunmasıdır. Bu da kadının ekonomik özgürlüğü açısından önemlidir. Bütün bunlar dikkate alındığında evlilik sözleşmesinin ne kadar önemli olduğu ve diğer sözleşmelerden ayrıldığı noktalar bulunduğu anlaşılır. Yaşadığımız asırda tıbbın gelişmesiyle birlikte akraba evliliğiyle ilgili bazı olumsuz neticelerden bahsedilir. Bunun yanında hadis ve fıkıh kitaplarında akraba evliliğinin zararlarını konu eden bazı malumatların bulunduğu bilinir. Bu da birçok kişinin akraba evliliğine soğuk bakmasına sebep olur. Çalışmanın amacı konuyla ilgili varit olan hadis ve fıkhî görüşlerinin mahiyeti üzerinde durup nasla haram kılınan akrabaların dışında kalan diğer akrabaların evliliğinin fıkhî hükmü ortaya çıkarılmaya çalışılmaktır. Araştırma neticesinde akrabalarla evlenmenin haram veya mekruh olduğu hususunda herhangi sahih bir hadise ulaşılmamıştır. Bilakis hadis olarak zikredilen bazı ifadelerin âlimlerin görüşleri olduğu tespit edilmiştir.
Alan : Güzel Sanatlar; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|