Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 37
 İndirme 8
The Affective Public Sphere: Romeo Castellucci’s On the Concept of the Face Regarding the Son of God
2013
Dergi:  
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi
Yazar:  
Özet:

In this paper I want to look at the theatrical public sphere as a realm of extreme affective arousal. The theatre today, at least in its Western manifestations, is largely an autonomous sphere of aesthetic experience, which only on special occasions finds topics of interest to the larger public sphere. The relationship between the public sphere and the theatre is, in my understanding of the term, a relationship between inside and outside, between the internal dynamics of exchange between stage and auditorium, performer and spectator, and the more difficult interconnections between the generally closed realm of performance and the wider dynamics of political and social debate. A theatrical performance is something that normally takes place between spectators and performers who enter into an artistic contract, which is therefore outside and beyond state control and moral censure. I shall look at a recent example where this functioning contract was exploded. The production On the concept of the face, regarding the Son of God, created by Italian director Romeo Castellucci and his theatre Socìetas Raffaello Sanzio has led to violent protests in France and Italy coordinated by Catholic groups who have been joined on occasions by right-wing and Islamist groups as well. I shall examine the production and the public protests surrounding it in an effort to understand how the theatrical public sphere functions in a mediatized society.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi

Alan :   Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 260
Atıf : 167
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi