Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 22
 İndirme 10
ZERDÜŞTİLİK VE İŞRAKİLİK ARASINDA BIR KARŞILAŞTIRMA: “MİNUYÎ ÂLEM” VE “MİSAL ÂLEMİ”
2020
Dergi:  
Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu makalenin konusu, Zerdüştilikteki “Minuyî Âlem” ile İşrakilikteki “Misal Âlemi”ni karşılaştırmaktır. Çalışma, Zerdüştiliğin kutsal kitabı Avesta, Pehlevîce metinler, Zerdüştilik alan uzmanlarının eserleri ve İşrakiliğin kurucusu olan Sühreverdî’nin eserlerinden yararlanılarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada konu, sözkonusu iki İranî düşünce sistemi arasında çok sayıda benzerliğe rağmen, Zerdüştilikteki yaradılış ve varoluş merhaleleri ve bu bağlamda özellikle ruhanî âlem olan “Minuyî Âlem” ve İşrak hikmetindeki “Misal Âlemi”yle sınırlandırılmştır. Makalenin amacı, gerek Zerdüştilikte gerekse İşrakilikte metafizik varoluşu anlamada ve fizikî varoluşla olan bağlantılarını kavramada anahtar bir rol oynayan “Minuyî Âlem” ile “Misal Âlemi”ne dair verileri karşılaştırmak ve bu sayede benzerlikleri ile farklıklarını ortaya koymaktır. Nitekim “Minuyî Âlem” Zerdüşti metafiziğinin merkezinde yer alan tanrısal bir âlem hem Ameşaspenta ve Yazata gibi izedlerin hem de başta insan olmak üzere tüm minuyî suretlerin ana vatanı kabul edilir. Sühreverdî’nin ortaya attığı “Misal Âlemi” ise, İşraki hikmetin fizikî dünya ile sıkı ilişkili metafizik dünyası ve nurlar hiyerarşisinin merkezî sayılır. Makalenin sonunda “Minuyî Âlem”in cismanî ve maddî özelliklerden yoksun salt akledilir soyut bir âlem olduğu, “Misal Âlemi”nin ise, salt akledilir âlem ile duyusal âlem arasında kalan üç boyutlu suretlere sahip olduğu ancak maddi olmayan bir âlem olduğu görülmüştür. Ayrıca, “Minuyî Âlem” maddî âlemden üstün olmadığı halde “Misal Âlemi”nin maddî âlemden üstün olduğu tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

There is no distinction between “Mindfulness” and “Missfulness”.
2020
Yazar:  
Özet:

The subject of this article is to compare the "Minuyî Âlem" in Zerdüştilik with the "Misal Âlem" in Zrakilik. The study was prepared using the Holy Book of Zerdüştili, Avesta, Pehlevîce texts, works of experts in the field of Zerdüştili and works of Sühreverdî, the founder of Zerdüştili. In this study, the subject, despite the numerous similarities between the two Iranian thinking systems, is limited to the creation and existence merchals in Zerdüştilik and in this context, especially the spiritual world, the "Minuyî Âlem" and the "Misal Âlem" in the wisdom of the Sign. The purpose of the article is to compare the data about "Minuyî Âlem" and "Misal Âlem", which play a key role in understanding the metaphysical existence in the Zerdüştilik and the characteristics of the physical existence, and thus to reveal their similarities and differences. In fact, "Minuyî Âlem" is a divine universe located in the center of Zerdüşti metaphysics; it is considered the homeland of both the followers like Ameşaspenta and Yazata and all the minuyî forms, first of all, human. The "Misal Alemi" revealed by Sûreverdî is the center of the metaphysical world and the hierarchy of the lights closely related to the physical world of the work of wisdom. In the end of the article, it is seen that "Minuyî Âlem" is an abstract universe without physical and material characteristics, while "Misal Âlem" has three-dimensional forms left between the purely understood universe and the sensual universe but is a non-material universe. And it is clear that “the Minuyî Âlem” is not superior to the material world, but that “Misal Âlem” is superior to the material world.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 673
Atıf : 1.066
2023 Impact/Etki : 0.084
Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi