Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 14
 İndirme 1
Myriad montage and dance: the embodiment of the cinematographic thinking in Evaldo Mocarzel
2020
Dergi:  
Intexto
Yazar:  
Özet:

Abstract Based on the Filmmaker´s Theory methodological approach, this article discusses the theoretical thinking of the Brazilian documentary filmmaker Evaldo Mocarzel, as observed in his documentaries about dance: São Paulo Companhia de Dança (2010); Lia Rodrigues: Canteiro de Obras and Ensaio Sobre o Movimento. It is aimed at highlighting  prominent technical procedures, such as false-raccord editing,  repetition of  gesture in cinematographic cuts, and the use of cameras coupled to the dancers´ bodies as an embodiment of a stylistic reasoning anchored on recurrent procedures in the documentarist´s work. Among his texts, essays, interviews, letters of montage, and films, one can observe systematic traces in the creative acts investigated. The focus of the present reflexive analysis lies on two fundamental issues: a) in the artistic/linguistic marriage of dance and cinema, would the filmmaker´s stylistic intention be to make the dancer become a kind of cinematographer of her/himself?, and b) would myriad montage be able to bring about the fragmentation, repetition and integration of false raccords, relating two languages intertwined by choreographic gesture-triggered cuts that make the film dance? The identification of coherence traits among the empirical objects here investigated ends up contributing to the systematization of arguments that become a theory, which, in turn,  is translated into filmic act and vice versa.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Dergi:  
Intexto
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Intexto

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 791
Intexto