Siyasi gözlemci Francis Fukuyama, The National Interest’te yayımladığı Tarihin Sonu mu? başlıklı makalesinde Soğuk Savaş’tan sonra Sovyetler Birliği’nde meydana gelen olayların sadece sosyalizmin çöküşünü imlemekle kalmadığını, aynı zamanda insanlığın siyasi ve sosyal evriminin bitişini, tarihin sonunu işaret ettiğini ortaya atar. Bu savı destekler nitelikte toplumsal sistemin uygulanabilir en son alternatifi olan liberalizmin, öncellerinin ya da çağdaş alternatiflerinin ötesine geçtiğine ve toplumsal sistemlere yönelik iyiyi bulma arzusunun kompleks tüketim isteklerine doğru yön değiştirdiğine vurgu yapar. Toplumsal sistemlerin ortaya çıkışını yalnızca insanların maddi ihtiyaçlarını karşılamaya bağlayan Marksist bakış açısının karşısına Alexandre Kojéve’den alıntıladığı şekliyle Hegel’i koyar. Bu yönüyle insanların toplum içinde bir meta olmaklıktan öte, toplumda kabul görme arzusuyla kendini modern dünyada yeniden konumlandırdığını iddia eder. Bu savlar doğrultusunda yazıda tarihsel ilerleme kuramına dönüşmüş olan Tarihin Sonu tezini, modern dünyanın içinde bulunduğu şartlar doğrultusunda, eleştirel bir şekilde açıklamak amaçlanmaktadır.
Political Observer Francis Fukuyama, The End of History in The National Interest? In his title article, he reveals that the events that occurred in the Soviet Union after the Cold War not only imitated the collapse of socialism, but also marked the end of the political and social evolution of mankind, the end of history. These arguments emphasize that liberalism, the ultimate possible alternative to the social system, is beyond its predecessors or contemporary alternatives, and that the desire to find good for social systems has changed the direction to the complex consumer desires. He puts the emergence of social systems in the face of the Marxist point of view that only connects the people to meet the material needs, in the way he is quoted by Alexander Kojéve. In this regard, he claims that people have re-positioned themselves in the modern world with the desire to be accepted in society, in addition to being a meta within society. According to these arguments, the thesis of the End of History, which has become the theory of historical progress in the text, is intended to be critically explained in accordance with the conditions in which the modern world is within.
Field : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|