Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 92
 İndirme 31
İsmet Özel’in Jazz Şiirinde Kötülük Problemi
2021
Dergi:  
Temasa Journal of Philosophy
Yazar:  
Özet:

Bu çalışma, İsmet Özel’in Jazz şiirini felsefi ve dini literatürde önemli bir yer tutan kötülük problemi açısından analiz etmektedir. Kötülük problemi, en sade haliyle, Tanrı’nın mutlak kadir, mutlak iyi ve her şeyi bilen sıfatları ile dünyada var olan kötülüklerin nasıl uzlaştırılabileceği üzerinde durur. Çözüm olarak sunulan argümanlar teodise olarak adlandırılır. Zıtlık, ceza, imtihan, ebedi ahenk, karakter yapım teorisi ve özgür irade gibi teodiseler bunların başlıcalarıdır. Şiirde yer aldığı haliyle, şair doğal ve ahlaki kötülük arasında bir bağ kurarak, kötülüğün fail nedenini insanın kendisinde bulur. Aşkın bir varlığa herhangi bir atıfta bulunmaz. Fail neden olarak insanın ahlaki özensizliğinin hem doğal hem de ahlaki kötülüklerin en temel kaynağı oluşturduğunu düşünen şair için çıkış yolu da bu kapsamda bireyin ahlaki olgunluk ve titizliğe kavuşmasından geçer. Modernizmin kalıpları içinde kendine yabancılaşarak herkesleşen bireyin kendisine dönmesi gerektiği vurgulanır. Ne var ki şair kötülüğün ereksel nedeni üzerine sarih bir göndermede bulunmaz. Bir başka ifadeyle, kötülüğün teleolojik olarak neye hizmet ettiği yönünde bir anlatımı şiirde bulamayız. Özel ne ebedi ahenk ne karakter yapım teorisi ne de daha büyük bir iyinin gerçekleşmesi için kötülüğe müsamaha gösterilmesi ve tahammül edilmesi gibi teodiseleri benimsediğini çağrıştıran ifadeler kullanır. Ayrıca, kötülüğün sıradanlaşmasını ve kötülük olarak algılanmasının zayıflayarak gözden kaçmasını kitle haline gelerek öz benliğinden uzaklaşan birey ile paralel bir düzlemde ele alır. Diğer bir deyişle, kötülüğün fail nedeni olarak rasyonalitesini doğru kullanamayan birey işaret edilirken, sorunun çözümü en yalın haliyle rasyonalitesini doğru kullanan birey çağrısı temelinde nihayetlendirilir. Bu da bağdaşmacılık yerine libertaryan özgür irade argümanını kabul ettiğini gösterir. Sonuç olarak, sorumluluk insanda olduğuna göre çözüm de ondadır. Kuyuya düşen çocuğu oradan çıkarmaktan daha önemli olan onun kuyuya düşmesini engelleyebilmektir.

Anahtar Kelimeler:

The problem of the Jazz Poetry
2021
Yazar:  
Özet:

This study analyses the Jazz poem of Ismet Özel from the point of view of the problem of evil, which holds an important place in philosophical and religious literature. The problem of evil, in the simplest way, is about how God’s absolute power, absolute good, and knowledge of everything can be reconciled with the evils that exist in the world. The arguments presented as a solution are called theodis. Theodies such as contradiction, punishment, trial, eternal harmony, theory of character creation, and free will are their heads. As it is in the poem, the poet, by establishing a link between natural and moral evil, finds the cause of evil in the man himself. There is no reference to a love being. The way out for the poet, who believes that the moral inconsistency of man as a cause is the most fundamental source of both natural and moral evils, is also the way out of the individual’s achievement of moral maturity and rigidity in this context. It is emphasized that in the patterns of modernism, the individual who has become alien and everywhere must return to him. However, the poet does not find a sharp message on the erectile cause of evil. In other words, we cannot find a description of what evil serves teleologically in poetry. Specific does not use eternal harmony, nor the theory of character creation, nor expressions calling for the theodicisms, such as forgiveness and tolerance of evil for the realization of greater good. In addition, he deals with the normalization of evil and weakening its perception as evil, becoming a mass of evil, in a parallel level with the individual who leaves himself away from himself. In other words, whereas the person who is not able to correctly use his rationality as the cause of failure of evil is marked, the solution of the problem is ended on the basis of the call of the person who correctly uses his rationality in the simplest way. This also shows that the libertarian accepts the argument of free will instead of cohesion. As a result, the responsibility is in man, the solution is in him. It is more important to prevent the child from falling into the cave than to get out of it.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




Temasa Journal of Philosophy

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 239
Atıf : 292
2023 Impact/Etki : 0.188
Temasa Journal of Philosophy