Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 9
“Santiago Matamoros” or Saint James the Moor Killer: Who Wants to Kill the Moor in William Shakespeare’s Othello?
2022
Dergi:  
Eurasian Journal of English Language and Literature
Yazar:  
Özet:

The question of race is a dynamic site where anxiety and colonialism manifest themselves in Shakespeare’s Othello. The first part of the research interrogates Othello as a complex construct shaped by the time’s cultural fashion about race. The study of the question of race from the paradigms of imagery and postcolonialism reveals that the building of Othello is backed by a well-constructed set of ideas unveiling a colonialist hegemonic discourse. The second part of the analysis challenges to go beyond a mere critical reception of the play according to postcolonialism by introducing a double-fold reflection: First, it is an invitation to recall the importance of aesthetic dimensions in reading texts from multicultural or political sides. The “transmigratory nature of the dramatic text” is used to call on injecting aesthetic alternatives while dealing with confrontations between cultures; it addresses the question of what happens when Othello is re-appropriated by North African stage directors. The focus on the Tunisian directors Tawfik Al Jibali’s and Muhammad Driss’ adaptations of Othello has allowed us to consider transmigrating theatre as an alternative to ideology and race in reading Othello. Second, it is a claim to review the reception of postcolonialism so that it would not service violence and terrorism but rather usher in post-postcolonialism and prepare the ground for what Jyotsna Singh has called “the Global Renaissance” and the “Global Shakespeare Movement”.

Anahtar Kelimeler:

0
2022
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Eurasian Journal of English Language and Literature

Dergi Türü :   other

Eurasian Journal of English Language and Literature