Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 7
 Görüntüleme 9
 İndirme 1
Kan Kapmaca İsimli Eğitsel Oyun Hakkında Öğretmen Görüşleri
2020
Dergi:  
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
Yazar:  
Özet:

The impact of educational games is extremely important in terms of content and application. In this context, it was aimed to design an educational game on the subject of blood exchange, which is thought to have learning difficulties among the 6th grade subjects, and to reveal teachers' views about this designed game. The method of the study is phenomenological method which is one of the qualitative methods. The working group consists of 5 science teachers working in the city where the employee was conducted in 2019. The data was obtained through quasi-structured interviews with the teachers. The obtained data was analyzed using NVivo 10 program. The data was classified under three different categories. These classifications are the views of the teachers on the educational game, designing an educational game and ready presence for the practice and the Blood Catching game. The realized interviews were presented under three categories with different codes. The obtained data proved that the teachers are aware of educational games, but they feel themselves insufficient about the practice of the games. They also expressed that educational games should be used in science education and the designed game was satisfactory as an educational game. Depending on the research results, the teachers can be given some training about educational games and it is suggested that the designed game can be developed in some aspects.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi