Bu araştırmada Türkiye’de gerçekleştirilen ve Avrupa Festivaller Birliği (EFA) üyesi olan Uluslararası müzik festivallerinin 2012-2022 programlarında yer alan klarinet performanslarının çeşitli boyutlarda incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul Müzik festivali, Uluslararası Ankara Müzik Festivali, Uluslararası İzmir Festivali ve Mersin Uluslararası Müzik Festivali ile ilgili festival programlarına ulaşılmış ve incelemek üzere betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Festival programlarında yer alan 581 müzik performansı doküman incelemesi yapılarak incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimleyici istatistiksel bir analiz olarak frekans ve yüzde dağılımlarından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; 581 müzik performansının en çok (f:277) İstanbul Müzik Festivali’nde gerçekleştiği anlaşılmıştır. Bu festivali sırasıyla Uluslararası Ankara Müzik Festivali (f:114), Mersin Uluslararası Müzik Festivali (f:108) ve Uluslararası İzmir Festivali (f:82) izlemektedir. Festival programlarında klarinetin yer aldığı müzik performansları incelendiğinde; toplam 581 performansın 27’sinde klarinetin yer aldığı, 554 tanesinin ise farklı çalgılar ile gerçekleştirilen performanslar olduğu belirlenmiştir. Klarinet sanatçılarının festivallere son yıllarda daha çok katılım gösterdiği saptanmıştır. Festival programlarında klarinetin yer aldığı performansların en çok Klasik Batı Müziği türünde, performans türü olarak ise en çok Oda Müziği türünde gerçekleştirildiği saptanmıştır. Son olarak, incelenen yıllarda performans sergileyen toplam 34 klarinet sanatçısının 17’sinin yerli 17’sinin yabancı olduğu tespit edilmiştir.
Bu araştırmada Türkiye’de gerçekleştirilen ve Avrupa Festivaller Birliği (EFA) üyesi olan Uluslararası müzik festivallerinin 2012-2022 programlarında yer alan klarinet performanslarının çeşitli boyutlarda incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul Müzik festivali, Uluslararası Ankara Müzik Festivali, Uluslararası İzmir Festivali ve Mersin Uluslararası Müzik Festivali ile ilgili festival programlarına ulaşılmış ve incelemek üzere betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Festival programlarında yer alan 581 müzik performansı doküman incelemesi yapılarak incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimleyici istatistiksel bir analiz olarak frekans ve yüzde dağılımlarından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; 581 müzik performansının en çok (f:277) İstanbul Müzik Festivali’nde gerçekleştiği anlaşılmıştır. Bu festivali sırasıyla Uluslararası Ankara Müzik Festivali (f:114), Mersin Uluslararası Müzik Festivali (f:108) ve Uluslararası İzmir Festivali (f:82) izlemektedir. Festival programlarında klarinetin yer aldığı müzik performansları incelendiğinde; toplam 581 performansın 27’sinde klarinetin yer aldığı, 554 tanesinin ise farklı çalgılar ile gerçekleştirilen performanslar olduğu belirlenmiştir. Klarinet sanatçılarının festivallere son yıllarda daha çok katılım gösterdiği saptanmıştır. Festival programlarında klarinetin yer aldığı performansların en çok Klasik Batı Müziği türünde, performans türü olarak ise en çok Oda Müziği türünde gerçekleştirildiği saptanmıştır. Son olarak, incelenen yıllarda performans sergileyen toplam 34 klarinet sanatçısının 17’sinin yerli 17’sinin yabancı olduğu tespit edilmiştir.
This study aims to study the clarinet performances included in the 2012-2022 programmes of the International Music Festivals, which are a member of the European Festivals Association (EFA) in Turkey, in various dimensions. For this purpose, the Istanbul Music Festival, the International Ankara Music Festival, the International İzmir Festival and the Mersin International Music Festival related festival programs have been reached and the visual scan model has been used to study. The 581 musical performances included in the festival programs have been reviewed by documentation. In the analysis of the obtained data, it is used as an illustrative statistical analysis of the frequency and percentage distribution. The study found that 581 music performances were most performed at the Istanbul Music Festival (f:277). This festival is followed by the International Ankara Music Festival (f:114), the Mersin International Music Festival (f:108) and the International İzmir Festival (f:82) respectively. When the music performances included in the festival programs were studied, the total 581 performances included in 27 performances included in the festival, 554 performances performed with different performances. Clarinet artists have shown more participation in the festivals in recent years. In the festival programs, the performance of clarinet was found to be most performed in the classical Western music style, and as a performance type, the most performed in the Room Music style. Finally, it was found that 17 of the total 34 clarinet artists performing in the years of study, 17 of the indigenous 17 were foreigners.
Field : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|