“Bir eserin ya da bölümün sonuna, bitiş hissini güçlendirmek üzere eklenmiş kısım” olarak tanımlanan coda’nın biçimsel olarak en etkin kullanıldığı formların başında sonat-allegro gelmektedir. Pek çok kaynakta ortak kanı, Beethoven’ın, “coda’yı sonat-allegro’nun aslî bir form öğesi olarak tasarlayan ilk besteci” olduğudur. Ancak, ilginçtir ki, Beethoven coda’larını incelemeye değer kılan pek çok karakteristik özelliğe karşın, literatürde doğrudan coda analizine odaklanan çalışmalar oldukça azdır.Bir Beethoven sonat-allegro’sunda, coda’nın gerek kendi iç yapısının, gerekse ait olduğu bölümle arasındaki organik bağın irdelenmesinin amaçlandığı bu çalışmada; özgün bir coda analiz yöntemi yardımıyla, bestecinin erken dönem piyano yapıtları arasından seçilen Opus 7, Mi bemol Majör Sonat’ın birinci bölüm coda’sı üzerinde, uzunluk, armonik yapı, alıntılama ve işlev olmak üzere dört boyuttan oluşan bir analiz gerçekleştirilmektedir.
The sonat-allegro comes at the beginning of the forms in which the coda, defined as "the added part to the end of a work or part, to strengthen the sense of end", is formally the most effective. The common blood in many sources is that Beethoven was "the first composer to design the coda as an original form element of the sonat-allegro." However, interestingly, despite the many characteristic features that make Beethoven’s codes worth the study, there are quite a few studies in literature that focus on direct code analysis. In a Beethoven sonat-allegro, in this study, which aims to establish the organic link between the internal structure of the coda and the section to which it belongs, with the help of an original coda analysis method, an analysis of the first part of the Opus 7, Mi bemol Major Sonat, which is chosen among the composer's early piano works, is carried out in four dimensions: length, harmonic structure, quotation and function.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|