Ülkemizde ekslibris sanatının tanınması ve yaygınlaşması yönündeki çabalarıyla adını sıkça duyduğumuz Prof. Hasip Pektaş’ın söylemiyle “ekslibrisler kitabın tapusudur”. Ortaya çıkmış olduğu M.Ö. 1400’lü yıllardan günümüze gelinceye kadar gerek anlam gerekse teknik açıdan birçok değişime/dönüşüme uğramış olan bu küçük ölçekteki sanatsal çalışmalar son yıllarda adını sıkça duyurmakta, uluslararası boyuttaki yarışma ve koleksiyonculuk alanıyla birlikte alan dışı kişilerinde ilgisini çekmektedir. Bu bağlamda 2017 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi’nde gerçekleşmiş olan Uluslararası Engravist İstanbul Gravür Workshopları etkinliğinin bir çalıştayı da Prof. Hasip Pektaş ile ekslibris çalışmaları üzerine ayrılmıştır. Kendi alanında ilk olma özelliği taşıyan bu workshop etkinliklerinin genel teması “İstanbul Gravürleri” üzerinedir. Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Engravist Atölyesi’nde gerçekleştirilen ekslibris çalıştayında katılımcılar İstanbul temalı tasarımlarını linol baskı tekniği ile uygulamıştır. Etkinlik sonucunda baskı yapmayı bilen/ bilmeyen Türkiye’nin her bir yanından gelen öğrenci ve genç akademisyenlere kapılarını açan ve “40 Gün 40 Gece Gravür” sloganı ile yola çıkan Engravist etkinlikleri sonucunda ortaya çıkan tüm eserler bir karma sergi ile izleyicilerle buluşturulmuştur. 2017 yılında gerçekleşmiş olan bu çalıştayın katılımcılarından biri olarak ekslibris sanatının tarihsel gelişimi ve kullanımına yönelik bilgilendirmelerin yanı sıra tekniğin uygulama boyutunu kapsayan etkileşimli bir eğitim haftası geçirdim. Bu bağlamda; bu çalışma gerçekleşmiş olan bu çalıştay sürecinin belgelenmesi ve sonucuna dair kazanımların paylaşılması temel amacını taşımaktadır. Çalışma, ülkemizde ekslibrise olan ilginin artırılması ve kültürel değerlerin sanatsal uygulamalara yansıması açısından oldukça anlamlıdır.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|