Bu çalışmanın amacını, Fuzûlî’nin “olmasun yâ Rab” redifli gazelinin klâsik şerhi yapıldıktan sonra yapısalcılık açısından incelemesi oluşturmaktadır. Yapısalcılık, 20. yüzyıl ile beraber dilbilim alanındaki gelişmelerle özellikle Saussure’ün katkılarıyla gün yüzüne çıkan ve modern tarzda metin çözümleme yöntemi diyebileceğimiz bir dilbilim alanıdır. Klâsik Türk Edebiyatında şiiri oluşturan kelime-mana ilişkileri de yapısal olarak incelemeye uygun birer malzemedir. Bu açıdan çalışmada, Fuzûlî’nin “olmasun yâ Rab” redifli gazelinin yapısal açıdan taşıdığı özellikler, biçimle öz arasında bulunan ilişkiler belirtilmiş; gazel şekil, anlam ve yapısalcılık açılarından incelenmiştir. Sonuç olarak yapılan bu işlemlerle gazelin şekil, içerik, anlam ve sanatsal değeri ortaya çıkarılmış ve estetik değeri saptanmıştır.
The purpose of this work is to be the study of Fuzuli's "not be the Lord" redirected gazeline after the classical charity was made in terms of structurality. Structurality is a field of linguistics that has come to date with the developments in the field of linguistics in the 20th century, especially with the contributions of Saussure, and can be called the method of text analysis in the modern style. In the classical Turkish literature, the word-man relationship that forms poetry is also an appropriate material to be studied structurally. In this regard, in the study, the characteristics of Fuzûlî’s “not be the Lord” redirected gaseline from a structural point of view, the relationships between the form and the essence are indicated; the gasel form, meaning and structurality are studied. As a result, these processes have revealed the shape, content, meaning and artistic value of the gazeline and the aesthetic value.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|