Öz Kur’an-ı Kerim’in yeryüzüne indiriliş hedeflerinden biri de şüphesiz insan neslini kalben, ruhen, aklen, bedenen, ahlak ve davranış itibarıyla eğitip terbiye etmektir. Bu eğitim sayesinde İslam ve öğretileri bütün beşeriyete ulaştırılmış olur. Böylece insan, Kur’an’ın hedeflemiş olduğu yüce ahlakla donanmış, insan-ı kâmil yolunda beşeriyet için canlı bir örnek olmuş olur. Bu insan-ı kâmil, Kur’an’ın öğretileri sayesinde Allah’ın yeryüzünü sevk ve idare etmesi için gönderdiği halifesi konumuna gelir ve kâinat onun emrine musahhar kılınır. İnsan, Kur’an’ın öğretileri sayesinde kazanmış olduğu yüce ahlaki ilkeler vasıtasıyla Allah ve dinin düşmanlarıyla mücadele eden, zillete, nefsani isteklere boyun eğmeyen onurlu bir kişilik kazanır. Böylece gerek dünya gerekse ahiret yolunda Allah’ın kendisine vadettiği muzafferiyet yolunda hayatını mutmain bir şekilde idame ettirir. Kur’an-ı Kerim’in ilk muhatabı olan ve onun rahle-i tedrisatından geçen sahabe, Allah tarafından daima murakabe edildiklerini, ağızlarından çıkan her kelimenin işitildiğini, her eyleminden Allah’ın haberdar olduğunu ve hatta gönüllerinde gizlenenlerin dahi bilindiğini; eğer herhangi bir şeyi gizleyecek olurlarsa vahiy yoluyla bildirileceğini ve böylece gizli şeylerin ifşa edileceğini, hakkında bilgi sahibi olmadıkları hususun çözüme kavuşacağını yakinen bilen ve Kur’an’ın ilkeleri dışına çıkmayan şahsiyetlerdi. Bu çalışmamızda biz; Kur’an’da belirtilen yasak fiillerden kaçınan, tövbesi kabul olan, Peygamber ümmetine örnek güzide insanlardan/onun sahabesinden Ebû Bekir’in hayatından bir kesit sunmak istedik. Umulur ki bu sayede Kur’an’ın ilk muhatapları olan sahabe-i kiramın hayatlarından istifade eder, Kur’an’a yönelir, hem dünya hem de ahiret mutluluğuna erenlerden oluruz.
One of the purposes of the Qur’an itself to be revealed to the earth is, without a doubt, to educate the human generation in the heart, spirit, mind, body, morality and behavior. Through this education, Islam and his teachings are transmitted to all humanity. Thus, the human being is equipped with the high morality which the Qur’an is aimed at, becoming a living example for humanity in the way of humanity. This man-khamil comes to the position of the Khalifa, which Allah sends to send and manage the earth through the teachings of the Qur’an, and the world is made mushhar to his command. Man gains an honorable personality that fights with the enemies of Allah and the religion through the supreme moral principles which he has gained through the teachings of the Qur’an, which is not obedient to the zill, to the spiritual desires. In this way, the life of the world will be fulfilled in the way of the life of the world, and the life of the world will be fulfilled in the way of the life of the world. The first interlocutor of the Qur’an was the Sahabe, who passed through his righteousness, who knew that they were always muracabed by Allah, that every word that came out of their mouth was heard, that Allah was aware of every action, and even those hidden in their hearts were known, that if they were to hide anything, it would be
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|