Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 14
MIDDLEMARCH ON SCREEN: FROM THEORY TO PRACTICE
2015
Dergi:  
International E-Journal of Advances in Social Sciences
Yazar:  
Özet:

Many literary critics refer to the media adaptations of great literary works of literature, as inferior and subsidiary, lacking inborn aesthetic techniques which the original literary text enjoys. Thus, a fundamental question is posed regarding the very source and origin of a literary adaptation; why and how does an adaptation come into being, and what factors are involved in an author's canonization and in a literary media adaptation’s success or failure? In response to such central questions, one must refer to an individual’s primary fascination with a particular piece of a literary work as a film director, which in turn ends up in a pictorial representation of his/her joyful aesthetic experience, attaining an interpersonal scope through an active participation of an audience. Hence, the current article seeks to discuss how a media adaptation of a great 19th century literary work, like George Eliot’s Middlemarch, can operate as a potential means of communication and transformation between the author and the audience, as the original text, through media culture with the help of virtual reality and narratology techniques. In turn, such goals can be achieved by a multidimensional analysis of the mentioned elements through George Eliot’s Middlemarch as the original text and its filmic adaptation as an independent work of art. Keywords: George Eliot, Middlemarch, Adaptation, Narratology, Media culture, Virtual reality

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








International E-Journal of Advances in Social Sciences

Dergi Türü :   Uluslararası

International E-Journal of Advances in Social Sciences