Edebiyatımızda üç farklı Sıyâmî’den söz edilmektedir. Birbiriyle karıştırılan bu Sıyâmîlerden Sıyâmî-i Rûmî Galatalı olup asıl adı Mehmed Ali’dir. Ahdî’nin “Bir gecede beş yüz beyit demeye kadir lakin sözleri manasız bir şairdir.” eleştirilerine maruz kalan şairin Antakya Şehrengizi ve Divan’ı bulunmaktadır. Bu çalışmamızda şair ve eserleri hakkında kısaca bilgi verilecek, yaşadığı XVI. yüzyılda en çok redd-i matla gazel yazan şairlerden olan Sıyâmî’nin redd-i matlaları üzerinde durulacaktır. Beyitlerde matla ve makta beyitlerinin açıklaması yapılarak meydana gelen tekrarların uygun olup olmadığı anlam açısından irdelenecek, şairin sadece şiirin biçimiyle ilgili bir husus olmayıp anlam bütünlüğünün oluşturulmasını esas alan ve sanatlı bir anlatım olan redd-i matlaları anlam bütünlüğü açısından ele alınacaktır.
In our literature there are three different verses. This is the name of Muhammad (Muhammad) and the name of Muhammad (Muhammad) is the name of Muhammad. “He can say five hundred beats in one night, but his words are a poem without meaning.” The poet who has been criticized is Antakya City and Divan. In this work we will give a brief information about the poet and his works, who lived in XVI. In the century, the most redd-i matla gazel writers will be focused on the redd-i matla of Syami. It will be questioned in terms of the meaning of whether the repetitions that occur by making the explanation of the matla and makta beits are appropriate, the poet will not only be a matter of the form of the poem, but will be discussed in terms of the meaning of the red-i matles, which are based on the creation of the integrity of meaning and an artistic narrative.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|