Gerçek hayatta meydana gelen birçok fiziksel olayın bilgisayarlar yardımıyla grafiksel olarak modellenebilmesi amacıyla 2 veya 3 boyutlu görüntü oluşturma teknolojilerinden faydalanılmaktadır. Öte yandan grafik uygulamalarının yoğunluğu artıkça söz konusu bu modellemelerin hem daha hızlı yapılabilmesi ve hem de görüntü kalitelerinin artırılması gereksinimleri ortaya çıkmaktadır. Bu doğrultuda 2006 yılının sonlarında Nvidia firması tarafından CUDA isimli bir yazılım ve donanım mimarisi piyasaya sürülmüştür. Bu mimari sayesinde ekran kartları üzerinde bulunan çok sayıdaki grafik işlemcisi genel amaçlı problemlerin paralel olarak çözülebilmesine katkı sağlar hale gelmiştir. Bu çalışma kapsamında bu yeni paralel hesaplama mimarisi dikkate alınmış, C++ ve OpenGL kütüphanesi kullanılarak farklı davranış özelliklerine sahip insansı robotlardan oluşan bir animasyon uygulaması geliştirilmiştir. Bu animasyon öncelikle merkezi işlemci üzerinde seri olarak çalıştırılmış ve sonrasında CUDA mimarisi kullanılarak paralelleştirilmiştir. En sonunda aynı animasyonun seri ve paralel versiyonları saniyede oluşturulan görüntü karesi sayıları temel alınarak karşılaştırılmıştır ve paralel uygulamanın açık ara yüksek kaliteli görüntü ürettiği gözlemlenmiştir
Many of the real-life physical events can be graphically modeled with the help of computers, using 2 or 3-dimensional image creation technologies. On the other hand, the intensity of graphic applications now arises the need for both faster modeling and improved image quality. At the end of 2006, a software and hardware architecture named CUDA was launched by NVIDIA. Through this architecture, a large number of graphics processors on screen cards have contributed to the parallel resolution of general problems. In this study, this new parallel calculation architecture has been considered, and an animation application has been developed consisting of human robots with different behavioral characteristics using the C++ and OpenGL library. This animation was first run on the central processor and then parallel with the use of the CUDA architecture. Finally, the series and parallel versions of the same animation were compared on the basis of the image square numbers created per second, and it was observed that the parallel application produced high-quality image in the open interface.
Alan : Mühendislik
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|