Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 143
 İndirme 21
 Sesli Dinleme 1
Meçhul bir Yahudi Mühtedinin (14. yy.) Yahudiliğe Reddiyesi: Te’yîdü’l-mille
2020
Dergi:  
Cumhuriyet İlahiyat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Reddiye literatüründe İslam’ın son din olduğu, Hz. Muhammed’in Tevrat ve İncil’de müjdelendiği ve Kitabı Mukaddes’in tahrif edildiği gibi konulara odaklanılmaktadır. Bu tür eserlerin yazarları arasında Yahudi ve Hıristiyanlardan İslam’ı seçenler de sayıca çoktur. Bu vesileyle bu mühtediler, İslam’ı seçmekte ne kadar ciddi olduklarını da Müslümanlara göstermiş olmaktadırlar. Bu makalede incelenen reddiye, ilk olarak Gustav Flügel (öl. 1870) tarafından 1867 yılında gündeme getirilmiştir. Flügel, metnin yazarının Rakili adında İspanyalı ya da Faslı bir mühtedi Yahudi olduğunu iddia etmiştir. Fakat yapılan araştırmalar, Rakili’nin müstensihin adı olduğunu, müellifin ise meçhul bir Yahudi olduğunu ortaya koymuştur. Risale metninde yer alan İbranice kavramlar sebebiyle müellifin Yahudi bir mühtedi olduğu düşünülmektedir. Reddiye yazarı, Tanah’tan yoğun alıntılara müracaat etmektedir. Yine de metin tenkidinin İbn Hazm kadar güçlü olmadığı görülmektedir. Müellif bunun dışında Yahudi sözlü geleneğinden alıntılarda bulunmaktadır. Her ne kadar metin yazarının mühtedi bir Yahudi olduğu düşünülse de Yahudilik bilgisi açısından çok güçlü bir reddiye olduğunu söylemek güçtür. Reddiye yazarı, Tanah’ın tahrif edildiğini göstermekten ziyade Tanah’ın pasajlarından İsrailoğullarının yoldan çıktıklarını göstermek istemektedir. Böyle yaparak o, Yahudilerin seçilmişlik iddiasını çürütmeye çalışmaktadır. Yahudilerin dini temsil noktasında bulunmadığını ifade eden müellif, Hz. Muhammed’in takipçilerinin bu seçilmişliğin muhatabı olduğunu öne sürmektedir. Diğer reddiyelerde de yer yer karşılaştığımız bu metot, bu reddiyede çok daha yoğun ve merkezi bir gündem olarak karşımıza çıkmaktadır. Burada incelediğimiz reddiyenin en orijinal tarafı, İsmail-İshak, Hacer-Sara ve Hz. Musa-Hz. Muhammed karşılaştırmasıdır. Müellif, seçilmiş soyun İshak soyu değil İsmail soyu olduğunu ısrarla vurgulamaktadır. Bunun doğal sonucu olarak Hz. Muhammed’in tabi olunması gereken en büyük peygamber olduğunu ispatlamaya çalışmaktadır. Burada ilginç olan husus, Yahudi kökenli birisi olarak reddiye yazarının Yahudilerin seçilmiş millet düşüncesini çürütmeye gayret etmesidir. Ona göre Sara ve İshak üzerinden değil Hacer ve İsmail üzerinden bir seçilmişlik söz konusudur. İhtida eden kişilerin gerek samimiyetlerini ispat etmek gerekse Müslüman idareciler nezdinde hüsn-ü kabul görmek adına bu tür şeyler yaptıkları görülmektedir. Müellifin, İsmail’i ve Hz. Muhammed’i överek yüceltmesinin yanında Hz. Musa’nın mucizelerini küçümsemesi ve Yahudi atalarını basit görmesi de bu anlamda uç bir tavır olarak nitelendirilebilir. Müellif, beşairü’n-nübüvve konusuna da yer ayırmaktadır. Risale yazarı, bu kısımda Tevrat’ta bazı kelimelerin ebced değerleriyle Muhammed kelimesinin ebced değerinin eşit olmasından hareket ederek Tevrat’ta Hz. Muhammed’e işaret eden pasajlar olduğunu iddia etmektedir. Fakat bu pasajlar reddiye literatüründe bilinen pasajlar olup müelliften önce de dile getirilmiş hususlardır. Yaygın olarak bilinen bu pasajların dışında aktardığı başka yerler de mevcuttur. Fakat bu pasajlar da zorlama yorumlara dayanmaktadır. Yine Tanah’tan aktardığı bazı pasajlarda esnek davrandığı ve metne sadık kalmadığı görülmektedir. Müellifin üzerinde durduğu hususlardan birisi de İsrailoğullarının işlediği günahlar ve başlarına gelen lanetlerdir. Reddiye yazarı, bunu Tanah’tan farklı pasajlarla desteklemektedir. Bizzat Yahudilerin kutsal kabul ettikleri kendi kitaplarında lanete uğradıklarının anlatıldığına dikkat çeken müellif, bu kadar lanete uğramış bir toplumun seçilmiş bir halk olamayacağını göstermeye çalışmaktadır. Yazar, Yahudilerin Mesih beklentisinin aksine Hz. İsa’nın nüzul edeceğine, haçı kıracağına, domuzu öldüreceğine, yeryüzünde hâkim olacağına işaret etmektedir. Ahirzamanda Yahudilerin öldürüleceğine dair hadisi nakleden yazar, hatta Yahudilerin taşların arkasına saklandıklarında taşların dile gelerek “Arkamda Yahudi var, gel öldür” diyeceğini nakletmektedir. Ona göre Yahudilerin tövbe zamanı geçmiştir. Zira onlar Hz. İsa’yı da Hz. Muhammed’i de inkâr ederek bu fırsatı değerlendirememişlerdir. Müellifin, Tevrat’ta neden ahiret ve haşirden bahsedilmediğine dair ilginç bir açıklaması bulunmaktadır. Buna iddiaya göre Allah, Hz. Musa’ya Tevrat’ı indirdiğinde İsrailoğullarına emirlerini tutmalarını ve yasaklarından kaçınmalarını emretti. Allah, İsrailoğullarının kalplerinin katılığını ve inatlarını, çoğunun zındık, sihirle uğraşan ve putperest olduğunu, dünyayı ahirete tercih ettiklerini bildiği için Tevrat’ta cennet, cehennem, sevap ceza gibi hususlardan bahsetmedi. Bilakis bunun yerine Tevrat’ın birçok yerinde emirlerimi tutarsanız rızkınız artar, nesliniz çoğalır, bereket artar, düşmanlarınıza karşı zaferler kazanırsınız şeklinde vaatler bildirdi.

Anahtar Kelimeler:

The Jewish Jewish Church (14. and y) Judgment to the Jewish people: The
2020
Yazar:  
Özet:

Islam is the last religion in the literature. He focuses on topics such as Muhammad is evangelized in the Tevrat and the Bible and the Book of the Great is destroyed. Among the authors of such works, there are also many who choose Islam from Jews and Christians. This is the reason for the Muslims to see how serious they are in choosing Islam. The rejection studied in this article, first Gustav Flügel (dead. It was established in 1867 by 1870. Flügel claims that the author of the text is a Spanish or Moroccan judge named Rakili. But the research has shown that Rakili is the name of the mystician, and that the mystician is a judge. The Hebrew concepts in the Risale text are believed to be a Jewish monk because of the Hebrew concepts. The writer of the Reddy is the one who gives a strong quote from Tanah. But it is clear that it is not as strong as the Iblis is. The Jewish traditions are in the words of the Jewish. Although the author of the text is considered to be a genuine Jew, it is difficult to say that it is a very strong rejection in terms of Jewish knowledge. The author of the Reddy, instead of showing that Tanah was destroyed, wants to show that the children of Israel were out of the way from the passages of Tanah. Thus he attempts to destroy the claim of the elected Jews. The judges are not in the religious representation of the judges. The followers of Muhammad suggest that he is the counterpart of this electedity. In other rejection, this method that we encounter is a much more intense and central agenda in this rejection. The most original side of the denial we have studied here is Ismail-Ishak, Hacer-Sara and Hz. by HZZ. The comparison of Muhammad. It is not the name of Isaac, but the name of Isaac, the name of Isaac. As a natural result of this. He is trying to prove that Muhammad is the greatest prophet to be subjected. The interesting thing here is that the rejection writer, as a person of Jewish origin, tries to destroy the Jewish people’s chosen opinion. It is not by Isaac and Isaac, but by Isaac and Isaac, but by Isaac and Isaac. Those who have to do this must prove their intimacy in order to see that the Muslim governors do such things in order to accept the Hüsn. Isaiah, Isaiah and Isaiah. He is the one who glorifies Muhammad. The fact that Moses undermined the miracles and simply saw the Jewish ancestors can also be called a ultimate attitude in this sense. He also puts the place to the Nibiru (Nibiru). The author of Risale, in this section of the Tevrat, moves from the equality of the value of the word Muhammad with the ebced values of some words in the Tevrat Hz. He claims that there are passages that point to Muhammad. But these passages are the passages known in the literature of rejection and are also the things spoken before the revelation. There are also other places that are widely known outside of these passages. But these passages are also based on compulsory comments. In some of the passages he translated from Tanah he behaved flexibly and did not remain faithful to the text. One of them is the sin of the children of Israel, and the curse of them. The author Reddiye supports it with different passages from Tanah. The author, who notices that the Jews themselves are sacred in their own books that they have been cursed, tries to show that such a cursed society cannot be a chosen people. The author, contrary to the Jews’ expectation of Christ. He says that Jesus will be the righteous, the cross will be broken, the pig will be killed, and he will be the ruler on earth. The story that the Jews will be killed in Ahirzaman is translated by the writer, even when the Jews are hiding behind the stones, the stones say, "There is a Jews behind me, come and kill." It is the time for the Jews to repent. They are Hz. Jesus and Hz. They did not consider this opportunity by denying Muhammad. There is an interesting explanation of why in the Tevrat there is no mention of the Hereafter and the Hassir. According to the statement, Allah, Hz. And when Moses revealed the Torah, he commanded the children of Israel to keep their commandments and to avoid their ban. God did not mention in the Qur’an the part of the hearts of the sons of Israel and their perseverance, and because he knew that many of them were wicked, magical, and putperest, and that they prefer the world to the Hereafter, he did not mention in the Qur’an the things like Paradise, Hell, and the punishment of worship. Instead, if you keep my commandments in many places of the Qur’an, your worship will increase, your generation will multiply, your blessings will increase, and your enemies will win victories.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Cumhuriyet İlahiyat Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.205
Atıf : 2.547
2023 Impact/Etki : 0.12
Cumhuriyet İlahiyat Dergisi