Oyun teorisi başta yapay zekâ olmak üzere ekonomi, istatistik, mühendislik ve bilgisayar bilimleri gibi birçok uygulamaya sahiptir. Bu çalışmada oyun teorisinin eğitim teknolojisi alanına bir uygulaması yapılmıştır. Bu araştırmanın amacı, akıllı tahta teknolojisi kullanımını içeren ve içermeyen iki matematik dersinin bazı özelliklerini oyun teorisi analizi yoluyla karşılaştırmaktır. Bu amaçla matematiksel oyun modelini oluşturmak ve çözümü formüle etmek için veriler, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının veri toplama aracına verdikleri cevaplardan elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket 15 maddeden oluşmaktadır ve 5’li likert tiptedir. Anket cevaplarına göre matematiksel bir oyun problemi oluşturulmuştur. Problem, birbirine rakip olduğu düşünülen farklı şekillerde yürütülen iki matematik dersinin durumunu ortaya koyan sıfır toplamlı bir oyun problemidir. Araştırmaya Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde eğitim-öğretim gören otuz sekiz ilköğretim matematik öğretmen adayı katılmıştır. Bu çalışma nicel özelliğe sahip olup betimsel bir araştırmadır. Sonuçlar, matematik derslerinde akıllı tahta teknolojisi kullanımının öğrenci özellikleri açısından daha üstün olduğunu ortaya koymuştur. Yani akıllı tahta teknolojisi ile öğretim, eğlenceli olma, dikkat çekme, akılda kalmayı sağlama, açıklık ve grup çalışmasına uygunluk açısından avantajlıdır. Bu çalışmanın eğitim araştırmalarında oyun teorisinin kullanımına örnek teşkil etmesi ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının derslerinde akıllı tahta teknolojisi kullanımı hakkındaki olumlu ve olumsuz görüşlerinin belirlenmesi açısından ileriki araştırmalara ışık tutacağı ümit edilmektedir.
Oyun teorisi başta yapay zekâ olmak üzere ekonomi, istatistik, mühendislik ve bilgisayar bilimleri gibi birçok uygulamaya sahiptir. Bu çalışmada oyun teorisinin eğitim teknolojisi alanına bir uygulaması yapılmıştır. Bu araştırmanın amacı, akıllı tahta teknolojisi kullanımını içeren ve içermeyen iki matematik dersinin bazı özelliklerini oyun teorisi analizi yoluyla karşılaştırmaktır. Bu amaçla matematiksel oyun modelini oluşturmak ve çözümü formüle etmek için veriler, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının veri toplama aracına verdikleri cevaplardan elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket 15 maddeden oluşmaktadır ve 5’li likert tiptedir. Anket cevaplarına göre matematiksel bir oyun problemi oluşturulmuştur. Problem, birbirine rakip olduğu düşünülen farklı şekillerde yürütülen iki matematik dersinin durumunu ortaya koyan sıfır toplamlı bir oyun problemidir. Araştırmaya Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde eğitim-öğretim gören otuz sekiz ilköğretim matematik öğretmen adayı katılmıştır. Bu çalışma nicel özelliğe sahip olup betimsel bir araştırmadır. Sonuçlar, matematik derslerinde akıllı tahta teknolojisi kullanımının öğrenci özellikleri açısından daha üstün olduğunu ortaya koymuştur. Yani akıllı tahta teknolojisi ile öğretim, eğlenceli olma, dikkat çekme, akılda kalmayı sağlama, açıklık ve grup çalışmasına uygunluk açısından avantajlıdır. Bu çalışmanın eğitim araştırmalarında oyun teorisinin kullanımına örnek teşkil etmesi ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının derslerinde akıllı tahta teknolojisi kullanımı hakkındaki olumlu ve olumsuz görüşlerinin belirlenmesi açısından ileriki araştırmalara ışık tutacağı ümit edilmektedir.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|