Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 3
BİR NEO-LİBERAL DEVLET ELEŞTİRİSİ OLARAK “I, DANİEL BLAKE” FİLMİNİN SİYASAL YÖNETSEL ANALİZİ
2021
Dergi:  
EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR)
Yazar:  
Özet:

Cinema, as a cultural domain, represents its own period because it is included in a certain network of social, economic and political factors. This positioning also affects the structure of the cinema, thus, the communication style of movies. They raise certain arguments and suggest a particular point of view through designed symbolic elements. Ken Loach, in his films, tackles the economic and political problems that reveal the inequality and social contradictions of the period that he lived. Especially in his recent films, he examines the process in which neoliberalism became influential, and its economic and social consequences. “I, Daniel Blake” released at the end of 2016 is an example of political filmmaking of Loach as a character based on individual solidarity within the new state administration created by this economic system. The film is considered as a record of social life and highlights the inequality created by the capitalist economic order, despair despite strong individual solidarity against bureaucracy and its intertwined relationships with private companies. In this study, the analysis of the political arguments of “I, Daniel Blake”, by Ken Loach, will be based on the assumption that it represents the problems specific to the post-industrial society as the Postmodern Condition. Accordingly, the problems between the state and citizens in the restructuring process will be discussed in a theoretical context. The government style of the state in the film will be evaluated within the scope of the “Reinventing Government” project, and the defense of Citizen Blake will be interpreted as the expression of the criticism of the neoliberal form of government. Loach’s idiosyncratic expression will be considered as an example of political filmmaking. This study reviews the literature including books, articles and Internet resources.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR)

Dergi Türü :   Uluslararası

EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR)