Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 63
 İndirme 13
Sebk-i Hindî Tesiri Bağlamında Mahvî Dîvânı’nda Karamsarlık
2021
Dergi:  
Mavi Atlas
Yazar:  
Özet:

Sebk-i Hindî, Fars edebiyatı ve Hint sanat zevkinin senteziyle meydana gelmiş olup klasik Türk şiirinde XVII. yüzyıl ortalarında görülmeye başlamıştır. Klasik Türk edebiyatında kendine has nitelikler de gösteren bu üslup, XVII ve XVIII. yüzyıllarda Nefî, Fehîm-i Kadîm, Şeh¬rî, İsmetî, Nailî, Nedîm-i Kadîm, Neşâtî, Râsih, Nâbî, Arpaeminizâde Sâmî, Halepli Edîb ve Şeyh Galib gibi şairler üze¬rinde etkili olmuştur. XVII. yüzyıl şairlerinden Mahvî Ahmed Çelebi de Sebk-i Hindî’nin tesirinde kalan ve şiirlerinde bu üslubun dil ve muhteva özelliklerini belirgin bir biçimde kullanan şairlerden biridir. Mahvî’nin hayatı hakkındaki bilgiler oldukça sınırlıdır. Kütahyalı olduğu anlaşılan şairin mesleğine dair bilgiler de mevcut değildir. Şairin bilinen tek eseri dîvânıdır. Mahvî’nin şiirlerinde, Sebk-i Hindî tesirindeki şairlerin eserlerinde çoğunlukla hâkim olan ve Sebk-i Hindî şiirinin ana temaları arasında yer alan ızdırap ve karamsarlığın yoğun bir biçimde görülmesi dikkat çekmektedir. Sebk-i Hindî’yi benimseyen şairlerin şiirlerinde genellikle insanın dış dünyasından daha ziyade iç dünyasına yöneliş söz konusudur. Şairler, dış dünyayı da kendi duygu ve hayallerini anlatmada kullanmıştır. Bu durum ızdırap, elem, karamsarlık gibi ruh hâllerini Sebk-i Hindî şiirinin konularından biri hâline getirmiştir. Bu çalışmada da Mahvî’nin şiirlerinden seçilen örnek beyitlerle şairin şiirlerinde dikkat çekici boyutta yer alan karamsar ruh hâli gösterilmiştir. Mahvî’nin şiirlerinde talihsizliğini bildiren ifadelerin fazlalığı, şiirlerinin neredeyse tamamına hâkim olan düşkünlük ve ümitsizlik hâli, şairin olumsuzluk çağrıştıran “Mahvî” mahlasını tercih etmesi Sebk-i Hindî tesiri bağlamında değerlendirilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

In the midst of the covenant, the covenant is in the midst of the covenant.
2021
Dergi:  
Mavi Atlas
Yazar:  
Özet:

Sebk-i was formed by the synthesis of Indian, Persian literature and Indian art pleasure and in the classical Turkish poem XVII. It began to be seen in the middle of the century. This is the style of the classical Turkish literature, which also shows its own qualities, XVII and XVIII. In the centuries, Nefi, Fehim-i Kadim, City, Nameti, Naili, Nedim-i Kadim, Neşâtî, Râsih, Nâbî, Arpaeminizâde Sâmî, Halepli Edîb and Sheikh Galib have been influential in the world. The XVII. Mahvî Ahmed Çelebi, a poet of the century, is one of the poets who remained in the possession of Sebk-i Hindî and in their poems used the language and the characteristics of this style in a clear manner. The information about the life of Mahvî is quite limited. There is no information about the poet’s profession. The poet’s only work is known. In Mahvî’s poems, the poets in Sebk-i Hindî tesir’s works mostly dominate and among the main themes of Sebk-i Hindî’s poems, the suffering and karamsarism are widely seen. In the poems of the poets who adopted Sebk-i India, it is often about the direction to the inner world rather than the external world of man. Poets have also used the outside world to tell their own feelings and dreams. This situation has brought the soul conditions like pain, element, and trembling into one of the subjects of Sebk-i Indian poetry. In this work, the example of the poems chosen from Mahvî and the poet’s poems showed a carameless spirit that is notable in size. The abundance of expressions that reveal his misfortune in the poems of Mahvî was assessed in the context of Sebk-i Hindî tesiri, the poet's preference for the "Mahvî" mahla calling negativity, which is almost the whole of his poems.

Anahtar Kelimeler:

Pessimism In Divan Of Mahvi In The Context Of Influence Of Sebk-i Hindi
2021
Dergi:  
Mavi Atlas
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Mavi Atlas

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 364
Atıf : 1.142
2023 Impact/Etki : 0.239
Mavi Atlas