Genellikle kabul edilen görüşe göre İsrailiyatın tefsire girişi sahabe dönemindeki faaliyetlere kadar uzanmaktadır. Sahabilerin Ehl-i Kitap’tan aldıkları bazı bilgileri tefsirin kaynağı olarak kullanmış oldukları bilinen bir husustur. Kur’ân’da detaylarıyla anlatılmayan bazı konular (mesela kıssalar ve bazı meseller gibi) sahabenin ilgisini çeken ve ayrıntılarını öğrenmek veya boşlukları doldurmak, eksiklikleri tamamlamak arzusunda olduğu konular olabiliyordu. Bu durumda başlıca yardım kaynaklarını Ehl-i Kitap’tan olup da Müslümanlığı seçen bazı kimseler oluşturuyorlardı. Sahabilerin Ehl-i Kitab’ın bilgisine başvurdukları konularda onlardan aldıkları bilgileri belli bir süzgeçten geçirip geçirmedikleri, o bilgileri belli kriterlere tabi tutup tutmadıkları hususları tartışmalıdır. Ayrıca onların İsrailiyat karşısındaki tutumlarında Hz. Peygamber’in bazı tercih ve kararları da etkili olmuştur.
it is often known that according to the accepted opinion, the tefsire entry of the martyrs extends to the activities in the field and some information they were used as a source of tefsirin, which is known that they were used as a source of expression, for example, jealouses and some mesellers have been interested in the field and to learn details or complete the shortcomings of filling the gaps, in this case, the main aid sources were from ehli book, and some of whom they were asked to discuss some of the information that they were given in the fields, and that they were asked to discuss some of the information they used in some of them
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|