Din denilince esas itibariyle güzel ahlâktan söz etmiş oluruz. Diğer bir deyişle din, sâfi güzel ahlâktan ibarettir denilirse bütünüyle yanlış bir şey söylenmemiş olur denilebilir. Din, bütünüyle ahlâkî umdelerden oluşmaktadır. İnanç, ibadet, muamelat, savaş, barış ve diğer bütün alanlardaki faaliyetlerin gerçek amacı, her şeyden önce ahlâklı bir insan ve dolayısıyla da ahlaklı toplum kazanımıdır. Bu nedenledir ki dinin gerek sözel, gerekse de formel alanındaki kazanımların asıl hedefi olan ahlâk için insanoğluna bazı ritüeller üzerinden talim yaptırılmaktadır. Talimi yapılan şeyin kendisi değil, onun vasıtasıyla elde edilen değerin peşinde olan din ise, bu eylemsellik üzerinden kendisini her türlü katmanda başarıyla temsil edecek kişilikleri inşâ etmek istemektedir.
And when we speak of the good, we speak of the good. In other words, if religion is just a good morality, it can be said that nothing is completely wrong. Religion is made up of moral hopes. The real purpose of the activities in the fields of faith, worship, treatment, war, peace and all other is, above all, the achievement of a moral man and, therefore, of a moral society. This is why the humanity is taught through some rituals for morality, which is the main objective of religious or formal achievements in the field. If the religion is not the one of what is taught, but the one who seeks the value obtained through it, it wants to build the personalities that will successfully represent itself in all kinds of layers through this action.
Alan : Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|