Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 18
ANALYSING OF SALT GALATA AS A CULTURAL BUILDING WITH REGARD TO CONTEMPORARY RESTORATION THEORY
2018
Dergi:  
Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat
Yazar:  
Özet:

Restoration, like many other disciplines, which has suffered from losses for hundreds of years, has found its own scientific attitude under the name of “contemporary restoration theory” by evolving and improving under such names as style unity, romantic perspective and historical restoration theory. This very long period is shortly summarized in the article and the charter Carta Del Restauro, the Venice Charter (the origins of contemporary restoration theory), as well as international organisations such as ICOMOS, UNESCO are briefly mentioned. Salt Galata, formerly known as Bank-i Osmani-i Sahane (Ottoman Bank), which is considered to be a successful example is evaluated in the article in terms of the distinctive properties of its facades which render the structure unique, as well as its interior design qualities. In the last chapter of the study, the restoration of the structure is analyzed under the scope of contemporary conservation principles, and the lead architect who contributed to the project Han Tumertekin and more importantly his attitude towards its restoration are also mentioned. The hand drawings of Alexandre Vallaury along with a chronological analysis project which covers five periods and was made for the purpose of restitution suggestions, but most importantly, the additional contemporary structure located towards the south of the building are examined in the article as well.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat

Dergi Türü :   Uluslararası

Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat