Bu çalışmada İkinci Yeni şairlerinden Sezai Karakoç’un Türk edebiyatında ayrıcalıklı bir yer edinen Balkon şiirinin hermenötiksel bakış açısıyla art anlam alanlarına ulaşılmaya çalışılmıştır. Dilin işlenmiş olması, imgesel ve devrik anlatımın ön planda olması şiirin daha doğru anlaşılması için özel bir çabayı gerekli kılmıştır. Söz konusu bu çalışma bu gerekliliğin bir sonucudur. Çalışmanın girişinde Osmanlı’dan günümüze mimari değişimin sebep ve sonuçlarına değinilirken aynı zamanda hermenötik kuramının kavramsal tarihine değinilerek geçirmiş olduğu anlam ve yöntem değişikliklerine kısaca değinilmiştir. Çalışmanın sentez kısmını oluşturan şiirin yorumlanma kısmında ise şiir hem Schleiermacher’in geliştirdiği “gramatik ve alegorik yönden hem de J. Cassinuss’un geliştirdiği kelimenin dört temel anlamı prensibine göre incelenmiştir.
In this study, the second new poet of Sezai Karakoç, who took a privileged place in Turkish literature, tried to reach the art meaning areas with the hermetic perspective of the Balcony poem. The fact that the language is processed, the image and revolutionary narrative are in the forefront has made a special effort necessary to better understand the poetry. This study is the result of this need. At the beginning of the study, from Ottoman to today, the causes and consequences of architectural change are referred to, but also the meaning and method changes that the hermetic theory has passed by referring to the conceptual history are briefly referred to. In the interpretation of the poem, which forms the synthesis of the study, the poem is developed by both Schleiermacher's "grammatic and algorithic" and J. The four basic meanings of the word developed by Cassinuss have been studied according to the principle.
Alan : Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|