Özet İnsan değerleri olan bir varlıktır. Varlığı değerleriyle anlam kazanır. Değer ifade eden iyi-kötü, doğru-yanlış, güzel-çirkin, tatlı-acı, faydalı-zararlı kavramları hayatın her alanı ile ilgili olarak kullanılır. Varlıkların ve değerlerin bir hiyerarşisi vardır. Bu hiyerarşi farklı değerler arasında olduğu gibi, değerin kendi içerisinde de olabilir. “İyi, daha iyi, en iyi, muhteşem” olumlu bir değer sıralaması olduğu halde; “kötü, daha kötü, en kötü, berbat” da olumsuz bir değer derecelendirmesidir. Kur’an-ı Kerim bir değer kitabıdır. İnsana yaşadığı hayatı mutlu ve anlamlı kılacak değerleri öğretir. Kur’an’ın bir değerler sistemi ve bu sistem içerisinde değerlerin bir derecelendirmesi/hiyerarşisi vardır. Bazı insanlar ve yapılan bazı işler, diğer bazılarından daha üstün ve daha değerlidir. Ayetlerde “ism-i tafdil” kalıplarıyla gelen ve “en üstün” ve “en aşağı” vasfına sahip olan kişi ve değerlerden sıkça bahsedilmesi ve bazı amellerin diğerlerinden derecelerle üstün kılındığının belirtilmesi sebebiyle Kur’an’ın değerlerinin bir hiyerarşisinin olduğu görülmektedir. Bu makalemizde Kur’an’ın değerler hiyerarşisinin imkânını ve genel olarak olumlu değerleri arasındaki hiyerarşiyi ortaya koymaya çalışacağız.
It is a creature with human values. They gain meaning with their values. The good, bad, right, wrong, beautiful, ugly, sweet, painful, beneficial, harmful concepts that express value are used in relation to every field of life. There is a hierarchy of assets and values. This hierarchy, just as it is between different values, can be the value within itself. "Good, better, best, great" is a positive value ranking, while "bad, worse, worst, bad" is a negative value ranking. The Qur’an is a book of value. He teaches people the values that make life happy and meaningful. The Qur’an is a system of values and in this system there is a classification of values. Some people and some works are superior and more valuable than others. In the verses of the Qur’an, it appears that the values of the Qur’an are a hierarchy because of the person and values that come with the "ism-i tafdil" patterns and have the "most superior" and "most lower" values and the indication that some acts are superior to others by degrees. In this article, we will try to reveal the possibility of the hierarchy of the values of the Qur’an and the hierarchy between its overall positive values.
Field : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|