Melodram ve taşıdığı “kadercilik” anlayışı “arabesk” teriminin temelini oluşturmaktadır. İçerisinde gözyaşı, hüzün gibi kavramlar barındıran melodram; arabesk müzikte de bu yönüyle işlenen bir ögedir. Arabesk; daha çok toplumun alt ve orta sosyo-ekonomik düzeydeki bireyleri tarafından kabul görmüştür. Hedef kitlesi “alt ve orta sosyo-ekonomik düzey” olarak kısıtlanması mümkün olan arabesk; 1970’li yıllardan itibaren kendisini müzik, sinema, video müzik klibi, dizi gibi farklı türlerde göstermiştir. Video müzik klipleri, taşıdıkları özellikler bakımından postmodern perspektifli araştırmaların keşfi için uygun bir alan temin etmektedir. En başta müziğin izlenebilirliği kendi başına postmodern bir durum sergilerken, müzik videoları var olan kültürel ve sanatsal formlara uymayan yeni ve özgün bir form olarak dikkat çekmektedir.“Bir alt kültür yansıması olarak arabesk video müzik klipleri dilinin incelenmesi” isimli çalışmanın ilk bölümünde, video müzik kliplerinin içeriği, amacı, hedef kitlesi, türleri ile arabesk kavramının içeriği ve topluma yansıması işlenmiştir. İkinci bölüm, arabesk kavramının; müzik ve video müzik klipleri içerisinde edindiği yer, yansıma şekilleri ve göstergelerinin örneklerle birlikte incelenmesini, son bölüm ise; incelenen video müzik klipleri dahilinde arabesk kavramının oluşturduğu dilin toplum üzerindeki etkisini içermektedir. Çalışmanın amacı, sayıca azımsanmayacak nitelikte olan bir alt kültürün arabesk kavramını özümseme sürecinde, video müzik kliplerinin önemini ve ortaya çıkış şekillerinin bağlı olduğu dinamikleri ortaya çıkartmaktır.
Melodram and the concept of "cader" it carries forms the basis of the term "arabesk". The melodram that contains concepts like tears and sadness is an object that is processed in this direction in Arabic music. Arabesk is more accepted by individuals at the lower and middle socio-economic levels of society. The target audience can be limited to the "low and medium socio-economic level"; Arabesk has since the 1970s showed itself in different kinds such as music, cinema, video music clips, series. Video music clips provide a suitable space for the discovery of postmodern perspective research in terms of the features they carry. At first, the traceability of music shows itself a postmodern state, while music videos attract attention as a new and original form that does not match existing cultural and artistic forms.In the first part of the study, entitled "The study of the language of Arabic video music clips as a subcultural reflection", the content, purpose, target audience, species and Arabic concept and the reflection to society of video music clips are processed. The second part includes the study of the Arabic concept; the place where it is acquired in music and video music clips, the forms and indicators of reflection together with examples; the last part includes the influence of the language in which the Arabic concept is formed within the video music clips. The objective of the study is to reveal the importance of video music clips and the dynamics in which the forms of appearance are related, in the process of absorbing the Arabic concept of a subcultural that is of a countless quality.
Alan : Fen Bilimleri ve Matematik; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|