Tarihsel süreç içerisinde sanat akımları sanat ve mimari dünyasında önemli bir temel oluşturmuştur. Bu akımlardan bir tanesi de Art Nouveau akımıdır. Art Nouveau’nun da her akım gibi kendine özgün bir yapısı bulunmaktadır. Akım İngiltere’de başlayıp Fransa, Belçika, Almanya, Avusturya ve İspanya’da yayılmıştır. Sanayi devrimi sonrası İngiltere’de sanatçılar el sanatlarında görülen gerileme sonucunda makinelerle üretilip ucuza alınan süslemelerden rahatsız olmuşlardır. Böylelikle ucuz malların yerini el işçiliği almıştır. Akımın ilham kaynağı doğadır. Akım, disiplinler arası birçok alanda etkili olup, en iyi mimarlık alanında gözlemlenmektedir. Akımın önemli mimari temsilcileri arasında Victor Horta, Henry Van De Velde, Gaudi, Otto Wagner ve Raimondo D’Aronco yer alır. Akım, malzemeye ilgi duymuş, süsleme, desen ve renk gibi konularda yenilik getirmiştir. Malzeme olarak demir ve cam tercih edilmiştir. İstanbul’da Art Nouveau, Beyoğlu’ndan giriş yapıp, batılı sanatçılar tarafından tasarlanan mekanlarda uygulanmıştır. Bu çalışmada Art Nouveau Akımı ve Beyoğlu’ndaki eserler ele alınıp Markiz Pastanesi üzerinden değerlendirme yapılmıştır.
In the historical process, art flows have formed an important foundation in the world of art and architecture. One of these is the Art Nouveau. Art Nouveau also has an original structure like every stream. The stream began in England and spread in France, Belgium, Germany, Austria and Spain. After the industrial revolution, artists in Britain were disturbed by the costly decorations produced by machines as a result of the decline in the crafts. So, it took the place of cheap goods. The source of inspiration is nature. Stream is effective in many interdisciplinary areas and is observed in the best architecture field. The main architectural representatives of the stream include Victor Horta, Henry Van De Velde, Gaudi, Otto Wagner and Raimondo D'Aronco. Stream has been interested in materials, has brought innovations in topics such as decoration, pattern and color. Iron and glass are preferred as materials. In Istanbul, Art Nouveau was introduced from Beyoğlu and applied in places designed by Western artists. In this study, the works in Art Nouveau Stream and Beyoğlu were discussed and evaluated through the Markiz Pastanesi.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|