Günümüzdeki hızlı bir küreselleşme ile her toplumda toplumsal, ekonomik, siyasi olayların yanı sıra sanat da küreselleşmeden nasibini almıştır. İlk olarak 1950 yıllarında temelleri atılan ve 1960’lardan sonra da sınırlarını radikal bir şekilde sürekli genişleten performans sanatı, sosyal, kültürel ve politik gelişmelerle de tüm dünyaya yayılmıştır. Günümüzdeki teknolojik ilerlemelere ve iletişimdeki gelişmelere paralel olarak performans sanatı da sanatın çeşitli disiplinler arası yapılarıyla bütünleşerek bu yeniliklere kapılarını aralamıştır. Tüm dünyada olduğu gibi son yıllarda Türkiye’de de performans sanatına artan bir ilgi görülmektedir. Özellikle de görsel sanatlar eğitimi dersinde bireylerin toplumda kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlamak, çevrelerine karşı uyum ve estetik beğenilerini geliştirilmesi amacıyla da performans sanatıyla bir ilişki kurulmaya çalışılmaktadır. Bu makalede Türkiye genelinde çeşitli okullarda 2018-2020 yılları arasında gerçekleştirilen dünyaca ünlü ressamlar ve Türk ressamlarına ait tabloların Görsel Sanatlar Eğitimi Dersi kapsamında öğrencilere canlandırılması ele alınmıştır. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, Bitlis/Tatvan Van Gölü Ortaokulu, Bilecik 15 Temmuz Şehitler Anadolu Lisesi, Konya Mehmet Akif İnan Anadolu Lisesi, İzmir Bornova Şehit Polis Mehmet Çelik Ortaokulu, Samsun Terme Nazmiye Ünal Soğancı Ortaokulunda Görsel Sanatlar Derslerinde bu tarz canlı performans sergilerinin Avrupa'da ve Türkiye'de daha önce yapılıp yapılmadığı, ne tür benzerlik ve farklılıkları olduğu irdelenmiştir. Canlı performans sanatı aracılığıyla Görsel Sanat Eğitiminde, geçmişten günümüze kadar sanat serüveninde önemli roller üstlenen ressamların eserlerine yeni bir bakış açısı sağlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca çeşitli canlı performanslardan yararlanılarak yapılan bu çalışmaların gerek sergileyenler gerekse izleyiciler açısından dikkat çekici şekilde öğretici olduğu da gözlemlenmiştir. Performans sanatı ile sanatçının bedeni, seyirci ve sanat eseri ilişkisi disiplinler arası bir yapı içerisinde sorgulanmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay yöntemi ve gözlem tekniği kullanılmıştır.
With today’s rapid globalization, social, economic, political events in every society, as well as art, have gained the fortune of globalization. The performance art, which was first founded in the 1950s and continuously expanded its boundaries radically after the 1960s, has spread throughout the world with social, cultural and political developments. Parallel to the current technological advances and the developments in communication, performance art has also integrated with the various interdisciplinary structures of art and opened its doors to these innovations. In the past few years, as in the world, there has been an increased interest in art. Especially in the visual arts training course, it is attempted to establish a relationship with performance art in order to ensure that individuals better express themselves in society, to improve their harmony and aesthetic pleasures to their surroundings. This article discussed the animation of the paintings of world-famous painters and Turkish painters held in various schools throughout Turkey between 2018-2020. The University of Uludağ Education Department of Fine Arts Education Anabilim Dali, Bitlis/Tatvan Van Lake High School, Bilecik 15 July Şehitler Anadolu High School, Konya Mehmet Akif İnan Anadolu High School, İzmir Bornova Şehit Police Mehmet Steel High School, Samsun Terme Nazmiye Ünal Soğancı High School Visual Arts Course, this kind of live performance exhibitions have been performed in Europe and Turkey before, what kind of similarities and differences are there. Through the art of live performance, a new perspective has been made to the works of painters who have taken important roles in the artwork from the past to the present day. It is also observed that these works, which are made using a variety of live performances, are notoriously instructive for the viewers who need to show. The art of performance and the body of the artist, the audience and the artwork’s relationship have been attempted to be questioned within a interdisciplinary structure. In this study, the methods of study and observation methods were used.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|