Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 62
 İndirme 23
KIBRISLI HİLMÎ’NİN KAHVENAMESİ
2020
Dergi:  
Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature
Yazar:  
Özet:

Kıbrıs, II. Selim’in saltanat yıllarında, 1571’de Osmanlı Devleti’ne katılmıştır. Osmanlı’nın iskân faaliyetleri doğrultusunda Ada’ya Anadolu’nun çeşitli bölgelerinden Türklerin yerleştirilmesiyle Ada, çok geçmeden bir Türk yurdu hâline dönüşmüştür. Anadolu’dan adaya giden Türklerin kendi maddî ve manevî değerlerini de beraberinde getirmesiyle kültür ve sanat alanında çeşitli gelişmeler meydana gelmiştir. Bu gelişmeler dil, edebiyat ve folklor ürünlerine de yansımıştır. İlk dönemde özellikle klasik Türk edebiyatı geleneğine bağlı şairler boy göstermiştir. Kaynaklarca Osmanlı Dönemi Kıbrıs Türk Edebiyatı (1571-1878) olarak adlandırılan bu dönemde Misâlî (1607), Zekâî (1648), Siyâhî (1710), Naîb (1717), Ârif Efendi (1725), Hızır Dede (1727), Musîb veya Musîb Mehmet Efendi (1754), Müftü Hasan Hilmî Efendi (1847), Hacı Hasan Tahsin Bey (1861), Yusuf Ziya (1869) gibi şairler yetişmiştir. 19. yüzyılda ise bu halkaya Eski Zağralı Handî, Şemʻî, Sezâyî, Hakkı, Hâtif, Nâdirî, Sâlim, İffet, Kerîmî, Tekî, Müftü Râci Efendi gibi isimler dâhil olmuştur. Osmanlı döneminde Kıbrıs’ın en önemli şairi hiç şüphesiz Hilmî’dir. Sultan II. Mahmut devrinde sultanü’ş-şuʻara unvanı ile taltif edilen şair, kasideleri ve Nâbî tarzında yazdığı manzumeleri ile tanınmıştır. Şair, Şeyh Gâlib, hatta Nedîm tesirinde şiirler de kaleme almıştır. Hilmî, II. Mahmut devrindeki yeniliklere de kayıtsız kalmamış, dönemin önemli gelişmelerinden biri olan “fes”i şiirlerine konu etmiştir. Bunun yanı sıra toplumda oldukça ilgi gören kahveyi de şiirine malzeme yapmıştır. Kahve, edebiyatımızda çeşitli vesilelerle kendine yer bulmuştur. Bazen bir beyitte, bazen atasözü ve deyimlerimizde, bazen türkü, mâni ve tekerlemelerde çeşitli benzetmeler içinde yer almış, bazen müstakil bir mesnevi konusu ve bazen de bir gazelin öznesi olmuştur. Bazen de Hilmî’nin gazelinde olduğu üzere bir manzumenin redifi olarak kendini göstermiştir. Bu çalışmayla Hilmî’nin “kahve” redifli yedi beyitten oluşan yek-ahenk gazeli şekil ve muhteva yönünden tanıtılacaktır.

Anahtar Kelimeler:

The Cybersecurity Marriage
2020
Yazar:  
Özet:

The Covenant, II. During the years of Selim's rule, he joined the Ottoman State in 1571. With the placement of the Turks from the various regions of Anadolu to the island in accordance with Ottoman's iscan activities, the island has soon become a Turkish homeland. With Turks from Anadolu to the island bringing together their own material and spiritual values, various developments in the field of culture and art have occurred. These developments also reflected in language, literature and folklore products. In the first period, poetry, especially associated with the tradition of classical Turkish literature, showed boy. From the sources the Ottoman Period is called the Cyprus Turkish Literature (1571-1878) in this period the poets such as Misâlî (1607), Zekâî (1648), Siyâhî (1710), Naîb (1717), Ârif Efendi (1725), Hızır Dede (1727), Musîb or Musîb Mehmet Efendi (1754), Müftü Hasan Hilmî Efendi (1847), Hacı Hasan Tahsin Bey (1861), Yusuf Ziya (1869). In the 19th century, the name of the ancient Zağral Handî, Shemî, Sezaiî, Hakı, Hâtif, Nâdirî, Sâlim, Iffet, Kerîmî, Tekî, Mufti Râci Lord was included. The most important poet in the Ottoman period of Cyprus is undoubtedly Hilmî. The Sultan II. In the Mahmut era, the poet, who was taltified with the title of Sultan's-Shu'ara, was known for his poems and his manuscripts in the style of Nâbî. The poem, the poem, the poem, the poem, the poem, the poem, the poem, the poem, the poem, the poem, and the poem. I know II. Mahmut was also unnoticed to the innovations in the era, he discussed his poems, one of the important developments of the time. In addition to this, it has made the coffee a very interesting material for the poetry. Coffee has found its place in various occasions in our literature. Sometimes it has been in a bishop, sometimes in our motto and phrase, sometimes in a variety of comparisons, sometimes in a kind, in a man and in a rotating, sometimes it has been a specific mesnevian subject and sometimes a gazelin subject. Sometimes he appeared as a redirect of a mankind as he was in the gazel of Hilmî. This work will be introduced by the Hilmî’s “cafe” redirected seven beefs composed of yek-ahenk gazeli shape and muhteva direction.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature

Alan :   Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 576
Atıf : 924
2023 Impact/Etki : 0.109
Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature