Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 28
 İndirme 2
Seyahatname ve Gravürlerde Ege Bölgesi Kale Mimarisi
2019
Dergi:  
Turkish Studies Social Sciences
Yazar:  
Özet:

Erken dönemlerden itibaren Osmanlı İmparatorluğu, Avrupalı gezgin ve sanatçıların ilgi odağı halindedir. Bu ilgi 18. yüzyılın sonu ve 19. yüzyılda seyahat koşullarında görülen düzelme, Helenizm tutkusu ve arkeolojik araştırmaların hız kazanması gibi nedenlerle daha da artmıştır. Erken dönemlerde daha çok İstanbul üzerine yoğunlaşan geziler 18. yüzyıldan itibaren yavaş yavaş Ege, Akdeniz ve Güneydoğu gibi bölgelere doğru da yayılmaya başlamış, 19. yüzyılda ise iyice artmıştır. Gezginlerin İstanbul’dan sonra özellikle üzerinde durdukları yer Ege Bölgesi’dir. Bölge kentleri ve mimarisi gezginler tarafından seyahatnamelerde uzun uzadıya anlatılmaktadır. Bu yazılı anlatımlara, gravürlerde görsel olarak eşlik etmektedir. Gezginler seyahatnamelerinde kentleri anlatırken üzerinde belki de en fazla durdukları yapı grupları savunma yapıları olan kalelerdir. İzmir başta olmak üzere hemen tüm Ege kentlerinde şehre hâkim konumdaki kalelerin görkeminden bahsedilmektedir. Anlatımlar kadar gravürlerde yankı bulmayan bu yapılar çoğunlukla genel kent görünümlerinde ve ayrıntıya girilmeden ele alınmışlardır. Bodrum Kalesi gibi bazı örneklerde ise bu durum değişmiş ve daha ayrıntıcı bir tasvire gidilmiştir. Kaybolan kültürel değerlerimizi göstermesi açısından gravürler belge niteliği taşımaktadır. İzmir’in Kadifekalesi, Sancakkalesi ve bir zamanlar limanın temel taşlarından biri olan ancak günümüze ulaşamayan Liman Kalesi, ilgi gören yapılar arasındadır. İzmir’in simgesi durumunda olan bu yapının varlığını gravürlerde görmekteyiz. Bu bakımdan birer belge niteliğindedirler. Yine aynı şekilde bir zamanlar Muğla-Bodrum Kalesi ayrıntılı tasvirleri ile dikkat çeken diğer bir örnektir. Yapıyı işleyen gravürler, kale içindeki yurt dışına izinsiz olarak çıkarılan armaları yansıtması ve dolayısıyla da onların bu topraklara ait olduğunu göstermesi açısından birer kanıt değeri de taşımaktadırlar.

Anahtar Kelimeler:

Seyahatname ve Gravürlerde Ege Bölgesi Kale Mimarisi
2019
Yazar:  
Özet:

Since the early times, the Ottoman Empire has become the center of interest of European travelers and artists. This interest increased further due to reasons such as the improvement in travel conditions in the late 18th and 19th centuries, the passion for Hellenism and the acceleration of archaeological research. In the early periods, the trips more focused on Istanbul began to slowly spread from the 18th century to regions such as the Egean, the Mediterranean and the Southeast, and in the 19th century it increased significantly. The place where travellers stand especially after Istanbul is the Ege Region. The towns and architecture of the region are described in long-term travel by travellers. These writings are accompanied visually in the gravures. When travellers tell the cities in their trips, the most standing building groups are the castles with defense structures. In the city of Ismael, the city of Ismael, the city of Ismael, the city of Ismael, the city of Ismael, the city of Ismael, the city of Ismael. These structures that don’t find an emphasis on the gravures as the stories are mostly addressed in the general city views and without entering in detail. In some examples, such as the Bodrum Castle, this situation has changed and a more detailed picture has gone. In view of showing our lost cultural values, the gravures carry a documentary character. Izmir's Kadifekalesi, Sancakkalesi and Port Castle, which was once one of the main stones of the port but cannot reach today, are among the interesting structures. We see the existence of this structure in the status of the symbol of Izmir. They are in this form of documents. Again, the same time Muğla-Bodrum Castle is another example that attracts attention with detailed portraits. The gravures processing the building also carry a proof value in terms of reflecting the arms that are not allowed to be taken abroad within the castle and therefore showing that they belong to these lands.

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Turkish Studies Social Sciences

Alan :   Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 677
Atıf : 975
2023 Impact/Etki : 0.101
Turkish Studies Social Sciences