Türk tezyinatının tarih içindeki seyri incelendiğinde, “üsluplaştırma”, tüm devirler içinde ortak özellik olarak karşımıza çıkar. “Üsluplaştırma”, tabiat elemanlarının gözle görüldüğü şekliyle aktarılması değil; sanatçının hayal gücü ve becerisiyle, anatomik yapıların çizgiye dönüştürüldüğü bir çeşit grafik anlatımdır. Üsluba çekilmiş motiflerin kökeni, tabiattır. Yapılarında taşıdıkları karakteristik çizgileriyle birlikte tabiattaki isimleriyle tanımlanan “yarı üsluplaştırılmış motifler”, klasik dönemi takip eden devrede hakim üslup haline gelmiştir. Coğrafi işaretlerin çok daha önem kazandığı günümüzde, bulunduğumuz beldeye ait sembollerin çok yönlü olarak kimliklendirilmesi, bu bağlamda kültür tarihimize mal edilmesi ayrı bir değer taşımaktadır. İzmir’in coğrafi işaretli ürünü olarak “sakız enginarı” ve çiçeğinin, tezyinatımızda “yarı üsluplaştırma” anlayışıyla yorumlanması, sadece tezyinatımıza özgün yeni modellemeler katarak sahasını zenginleştirmekle kalmayacak, çiçeği ile de tanınırlığını arttırmış olacaktır. “Sakız enginarı”nın özgün yorumları, üslup birliği içinde pek çok disiplinle bütünleşerek sürdürülebilirliğine katkı sağlayacak; kimliğinin anlamını güçlendirecektir.
When we look at the course of the Turkish thesis in history, the “simplification” comes to us as a common feature in all periods. "Uslipization" is a kind of graphic narrative in which the anatomical structures are converted into line with the artist's imagination and ability, not the way the elements of nature are seen. The source of the motivation is nature. With the characteristic lines they carry in their structures, the "half-shaped motifs", defined by their names in nature, have become the dominant motifs in the cycle that follows the classical era. Nowadays, when geographical signs gain much more importance, the diversification of the symbols of the city we are, in this context, the cost of our cultural history has a separate value. The explanation of İzmir as a geographically marked product of the "neutral engineer" and its flower, in our thesis, with the concept of "half-shaping", will not only enrich its field by adding original new modeling to our thesis, it will also increase its recognition with its flower. The original interpretations of the "Sacry Engineer" will strengthen the meaning of its identity that will contribute to sustainability by integrating with many disciplines within the association.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|