Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 15
 İndirme 2
el-Kazvînî’nin Telḫîṣü’l-Miftâḥ İsimli Eserinde İltifât Sanatı
2022
Dergi:  
Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmada VIII. yüzyıl Arap dili âlimlerinden Hatîb el-Kazvînî’nin Telḫîṣü’l-Miftâḥ isimli eserinde iltifât sanatına bakışı incelenecektir. el-Kazvînî Telḫîṣü’l-Miftâḥ’ın başında belâgat ilminin, ilimlerin en değerlisi olduğundan ve Arapça’nın incelikleri ve Kur’ân’daki i‘câzın bu ilim sayesinde anlaşılabileceğinden bahsettikten sonra bu alanda yazılan meşhur eserlerin en iyisinin es-Sekkâkî’nin Miftâḥu’l-ʿulûm isimli eserinin üçüncü kısmı olduğunu ifade eder. el-Kazvînî, bununla beraber es-Sekkâkî’nin eserinin bazı yönlerden eksik olduğunu bildirip kendi eserinin, bu eksikleri gidermeye yönelik kaleme alındığını bildirir. Hem es-Sekkâkî’nin hem de el-Kazvînî’nin meânî ilmine dair yazdıkları eserlerinde, edebiyat sanatlarından biri olan iltifât sanatı geçmektedir. Bu çalışmanın konusu el-Kazvînî’nin, Telḫîṣü’l-Miftâḥ isimli eserinde ele aldığı iltifât sanatında es-Sekkâkî’den ne derece etkilendiği, konuya ilişkin hangi değerlendirmeleri yaptığı ve ne gibi eleştiriler getirdiği incelenecektir. Diğer bir ifade ile Kazvînî, iltifât sanatını ele alırken es-Sekkâkî’yi takip mi etmiştir, yoksa ona karşı farklı argümanlar mı geliştirmiştir? Ayrıca bu alana orijinal bir bilgi katmış mıdır? Çalışmanın amacı, iltifât sanatı konusunda el-Kazvînî’nin ortaya koyduğu fikrin meânî ilmi alanına herhangi bir katkı sunup sunmadığı ve es-Sekkâkî’den ne derece etkilendiğini ortaya koymaya çalışmaktır. Bu noktada öncelikle iltifât konusu el-Kazvînî’nin eserinden takip edilecek, sonra aynı konu es-Sekkâkî’nin eserinden incelenecek ve her iki eserin iltifât konusunu ele almaları karşılaştırılacaktır. el-Kazvînî’nin eseri incelenirken şerhlerden de yararlanılacaktır. In this study, VIII. Hatîb el-Kazvînî, one of the 20th century Arabic language scholars, will examine the view of the art of compliment in his work called Telḫîṣü'l-Miftâḥ. At the beginning of el-Kazvînî Telḫîṣü'l-Miftâḥ, after mentioning that the science of rhetoric is the most valuable of the sciences and that the subtleties of Arabic and the i'jaz in the Qur'an can be understood thanks to this science, es-Sekkâkî's is the best of the famous works written in this field. He states that it is the third part of his work called Miftâḥu'l-ʿulûm. Al-Kazvînî, however, states that es-Sakkâkî's work is deficient in some aspects and states that his own work was written to make up for these deficiencies. The art of compliment, which is one of the literary arts, is mentioned in the works of both es-Sekkâkî and al-Kazvînî on the meaning of science. The subject of this study will be examined to what extent al-Kazvînî was influenced by es-Sekkâkî in the art of compliment, which he discussed in his work named Telḫîṣü'l-Miftâḥ, what evaluations he made on the subject and what criticisms he brought. In other words, did Kazvînî follow es-Sekkâkî while dealing with the art of compliment, or did he develop different arguments against him? Also, did he/she add any original information to this field? The aim of the study is to try to reveal whether al-Qazvini's idea on the art of flattery made any contribution to the field of semantic science and to what extent he was influenced by es-Sekkâkî. At this point, firstly, the subject of compliment will be followed from the work of al-Kazvînî, then the same subject will be examined from the work of es-Sekkâkî and the handling of the subject of compliment will be compared. While examining al-Kazvînî's work, commentaries will also be used.

Anahtar Kelimeler:

null
2022
Yazar:  
2022
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 329
Atıf : 343
2023 Impact/Etki : 0.12
Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi