User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 2
 Views 39
 Downloands 3
SHEİLA HİCKS: ÖRME / DOKUMA RENKLER
2022
Journal:  
Asos Journal
Author:  
Abstract:

Sheila Hicks’in sanatsal formları oluşturmada geleneksel/yerel el işçiliği, malzeme ve uygulamalara olan tutkusu ile oluşan sanatsal bakış açısı doğrultusunda, günümüz sanatınında ki yerini: malzeme kullanımı, mekân çözümlemesi ve sergileme yöntemleri açısından bir değerlendirme yapmak bu araştırmanın amacını oluşturmaktır. Sanatçının araştırma konusu için seçilmesinin nedeni; arketip/geleneksel/yerel örgü teknikleri ile oluşturduğu sanat eserlerinin, günümüz sanat dinamikleri açısından ilham ve öncü olmasıdır. Araştırmada, sanatçı hakkında literatür taraması yapılmıştır. Sheila Hicks’in çalışmalarındaki görsel göndermelere (metafor) vurgu yapılmış, ayrıca elyaf ile sanatsal yaratım sürecindeki plastizesi irdelenmiştir. Örgünün metamorlaştırılması, biçimlere (örgü tuval ve elyaf heykellere) yüklenen anlam ve mekân, yaşam, geleneksel teknik, kültürel yapı ile olan ilişkileri ontolojik bir çerçevede ele alınmıştır. Sunset pavilion’u Kromatik Bölgeleri İsitila (Foray İnto Chromatic Zones), Ford Vakfı’nın mimarisi için sipariş edilen Golben Duvar Halıları, Sorgu Sütünü / Esnek Sütün, Kudretli Mathilde ve Eşi (Mighty Mathilde and Her Consort) ve Nehir’de Balık Tutmak (Pêcher dans la Rivière) enstalasyonları, Kaligrafik Vahşiler/Yabani Halatlar Töreni (Baoli Chords/Cordes Sauvages Pow Wow), Temuco Geçit Töreni (Processıon Temuco), Pusula Arica (Compass Arica), Toplar ile Şişler (Palitos con Bolas) ve Metafor Olarak Dokuma: Minimes çalışmaları incelenmiştir. Robert Delaunay, Mark Rothko ve Josef Albers’in sanatının plastise gramer geleneğini Sheila Hicks devam ettirmiş ve aynı zamanda da, çağdaşları Sonia Delaunay and Anni Albers gibi zanaat, sanat ve tasarım arasındaki sınırları kaldırmıştır. Sanat eserleri, günümüz sanatında,  hem modernist soyut resim gramer geleneğini hem de dokuma ve örgü geleneksel tekniği cesurca sergilemiştir. Onun eserleri pür sanat denilen tarifi hem malzeme, teknik - tekstil, örgü, dokuma kullanımı - hem de biçimsel soyutlama yenilikleri ile değişikliğe uğratmıştır.

Keywords:

Shei̇la Hi̇cks: Kni̇tti̇ng /woven Colors
2022
Journal:  
Asos Journal
Author:  
Abstract:

The aim of this research is to evaluate Sheila Hicks’ place in today’s art in terms of material use, space analysis and exhibition methods, in line with the artistic perspective formed by her passion for traditional/local craftsmanship, materials and applications in creating artistic forms. The reason why the artist was chosen for the research topic; The art works created with archetypal/traditional/local knitting techniques are inspiration and pioneers in terms of today’s art dynamics. In the research, a literature review about the artist was made. The visual references (metaphor) in Sheila Hicks’ works were emphasized, and the plasticization of fiber in the artistic creation process was examined. The metamorization of the weave, the meaning attributed to the forms (knitted canvas and fiber sculptures) and their relations with space, life, traditional technique and cultural structure are discussed in an ontological framework. Foray Into Chromatic Zones, Golben Tapestries, The Column of Inquiry, Mighty Mathilde and Her Consort, and Fishing in the River (Pêcher dans la Rivière) installations, Calligraphic Wilds (Baoli Chords/Cordes Sauvages Pow Wow), Procession Temuco, Compass Arica, Palitos con Bolas and Weaving as Metaphor: Minimes were examined. Sheila Hicks continued the plastise grammar tradition of the art of Robert Delaunay, Mark Rothko and Josef Albers, and at the same time, like her contemporaries Sonia Delaunay and Anni Albers, broke the boundaries between craft, art and design. The artworks boldly showcased both the grammatical tradition of modernist abstract painting and the traditional technique of weaving and knitting in contemporary art. His works have changed the definition of pure art with both material, technique - the use of textile, knitting, weaving - and formal abstraction innovations.

Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles








Asos Journal

Field :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 5.146
Cite : 10.274
Quarter
Basic Field of Law
Q3
41/58

Basic Field of Sports Sciences
Q3
27/40

Basic Field of Fine Arts
Q3
70/89

Basic Field of Philology
Q3
59/84

Basic Field of Social, Humanities and Administrative Sciences
Q4
403/520

Basic Field of Theology
Q4
78/106

Basic Field of Educational Sciences
Q4
188/239

Asos Journal