Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 8
Seçkiler Üzerinden 13.yy'dan 18.yy.'a " son akşam yemeği" ncelemesi"
2014
Dergi:  
Sanat Dergisi
Yazar:  
Özet:

“Son Akşam Yemeği” konusunun özellikle Rönesans sanatçıları tarafından çokça işlendiğini bilmekteyiz. Bu konu dini açıdan Hz. İsa’nın havarileri ile yediği Son Akşam Yemeği olması ve bu geceden sonra Hz. İsa’nın yaşadıklarını yansıtması açısından önemlidir. Bu makalede resim sanat tarihinde önemli sanatçıların “Son Akşam Yemeği” konusunu farklı anlayışlarla çalışmaları incelenmektedir. Sanatçılar aynı konuyu kendilerine has yorumlarını, kompozisyon kurgularını, teknik ve üslup farklılıklarını ortaya koymuşlardır. Makaledekierken tarihli “Son Akşam Yemeği” tablosu 14.yy Gotik döneme aittir. Duccio’nun bu yapıtı Gotik dönemin genel üslup özelliklerini gösteren yapıtın resimsel anlamda çözülmeyen çok fazla problemi de barındırdığı görülmektedir. 15 ve 16.yy Rönesans sanatçıları bu problemleri çözmeye çalışmışlardır. Bu döneminönemli ustalarından Leonardo’nun “Son Akşam Yemeği” isimli eserinde bu problemlerin üstünde fazlaca durduğu ve genel olarak çözdüğü görülmektedir 16-17yy ‘da Tintoretto’da üslup farklılığı, özellikle Rönesans dönemine ait kuralları tamamen yıkarak, Barok dönemininyetkin örneklerinden birini “Son Akşam Yemeği” konulu çalışmasında sunmaktadır. Bu araştırmada Son Akşam Yemeği temalı çalışmaların yüzyıllarca süregelen anlayış ve üslup farklılıkları bazı ustaların eserleri ele alınarak incelenmeye çalışılmıştır Anahtar kelimeler: Son Akşam Yemeği, Perspektif, Rönesans, Kompozisyon, Yapıt   It is known that the painting “The Last Supper” has frequently been scrutinized especially by the Renaissance artists. This issue is crucial in terms of religion since it is the last supper that Jesus had with his disciples and it depicts what Jesus experienced following that night. In this article the studies of the painting “The Last Supper” with various prospects by the prominent artists in art history are studied. The artists assert their own comments, theory of composition, techniques and style differences. The earliest painting of “The Last Supper” goes back to 14th century, Gothic Age. The work of art which reflects the usual style characteristics of Gothic Age also comprises lots of art-related problems that cannot be solved. Renaissance artists from 15th and 16th century tried to solve these problems. It is observed that Leonardo, one of the master artists of this age, focused heavily on these problems and solved them in general. Tintoretto gave one of the most competent examples of the Baroque Period, “The Last Supper”especially by breaking the rules belonging to Renaissance Age to show his style difference in 16th-17th century. This research is aimed at studying the understanding and style differences of the studies ongoing for centuries based on The Last Supper by analyzing the works of art of various artists. Keywords: Last supper, perspective, renaissance, composition, work of art

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
Sanat Dergisi

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 1.555
Atıf : 3.677
Sanat Dergisi