Günümüzde yüz yüze doğal ortamlarda oynanan oyunların yerini teknolojik gelişmelerle birlikte çevrimiçi oyun türleri almıştır. Bu oyunları oynayan kişi sayısı her geçen gün artmakta ve ergenler de bu oyunları oynamak için zamanlarının büyük bir bölümünü bilgisayar başında geçirmektedir. Eğitimin Covid-19 pandemisi nedeni ile zorunlu olarak uzaktan hale gelmesi ile de öğrenciler çevrimiçi ortamlarda daha fazla vakit geçirmeye başlamıştır. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, ergenlerin uzaktan eğitim sürecinde çevrimiçi oyunlara yönelik sosyal ve duygusal deneyimlerinin incelenmesidir. Bu araştırma için; Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Hamidiye Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurul’undan 29.01.2021 tarih ve 21/101 sayılı karar ile etik izin alınmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojiye (olgubilim) göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan, amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 22 ergen (lise öğrencileri) oluşturmaktadır. Ergenlerin demografik bilgilerini içeren “Kişisel Bilgi Formu” ve veri toplama aracı olarak bu çalışmada; araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi betimsel analiz ve içerik analizi ile gerçekleşmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde çevrimiçi oyun oynarken ergenlerin farklı birçok duyguyu bir arada yaşadıkları, bazılarının gerçek yaşamına da yaşadıkları bu duyguları yansıttığı ortaya çıkmıştır. Arkadaşlık ilişkilerini pekiştirerek yeni arkadaşlıklar edindikleri fakat aile ilişkilerinde problemler yaşadıkları da araştırmadan elde edilen sonuçlar arasında yer almaktadır.
Günümüzde yüz yüze doğal ortamlarda oynanan oyunların yerini teknolojik gelişmelerle birlikte çevrimiçi oyun türleri almıştır. Bu oyunları oynayan kişi sayısı her geçen gün artmakta ve ergenler de bu oyunları oynamak için zamanlarının büyük bir bölümünü bilgisayar başında geçirmektedir. Eğitimin Covid-19 pandemisi nedeni ile zorunlu olarak uzaktan hale gelmesi ile de öğrenciler çevrimiçi ortamlarda daha fazla vakit geçirmeye başlamıştır. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, ergenlerin uzaktan eğitim sürecinde çevrimiçi oyunlara yönelik sosyal ve duygusal deneyimlerinin incelenmesidir. Bu araştırma için; Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Hamidiye Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurul’undan 29.01.2021 tarih ve 21/101 sayılı karar ile etik izin alınmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojiye (olgubilim) göre desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan, amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 22 ergen (lise öğrencileri) oluşturmaktadır. Ergenlerin demografik bilgilerini içeren “Kişisel Bilgi Formu” ve veri toplama aracı olarak bu çalışmada; araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi betimsel analiz ve içerik analizi ile gerçekleşmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde çevrimiçi oyun oynarken ergenlerin farklı birçok duyguyu bir arada yaşadıkları, bazılarının gerçek yaşamına da yaşadıkları bu duyguları yansıttığı ortaya çıkmıştır. Arkadaşlık ilişkilerini pekiştirerek yeni arkadaşlıklar edindikleri fakat aile ilişkilerinde problemler yaşadıkları da araştırmadan elde edilen sonuçlar arasında yer almaktadır.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|