Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 24
 İndirme 8
Muhammed Hâdî Ma‘rifet’in Görüşleri Bağlamında Şiî/İmâmî Gelenekte Kur’an’ın Cem‘i Meselesine İki Farklı Yaklaşım
2020
Dergi:  
Bozok Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Şiî rivayet geleneğinde, Hz. Peygamber’in vefatının ardından Kur’an’ı ilk cem‘ edenin Hz. Ali olduğunda ittifak vardır. Ayrıca, onun cem‘ ettiği iddia edilen mushafın, nüzûl sırasını takip ettiği ve bütün mushaf tertiplerinden üstün olduğu vurgulanmaktadır. Ancak buna rağmen Şerîf el-Murtazâ (öl. 436/1044), Tabersî (öl. 548/1154) Ebü’l-Fütûh er-Râzî (öl. 554/1159) ve Hûî (öl. 1992) gibi İmâmiyye’nin önde gelen âlimleri, Kur’an’ı ilk cem‘ edenin (kitap haline getirenin) Hz. Peygamber olduğunu iddia etmektedir. Öte yandan, ülkemizde yapılan Şiî tefsir çalışmalarının bir kısmında ise İmâmiyye’nin büyük çoğunluğunun Kur’an’ın Hz. Peygamber döneminde cem‘ edildiğine inandığı ifade edilmiştir. Oysa İmâmiyye içerisinde cem‘in Hz. Peygamber tarafından yapıldığını söyleyenler bulunsa da çoğunluk onun vefatından sonra Hz. Ali tarafından yapıldığı görüşündedir. Bu çalışmada Kur’an’ın cem‘ine dair Şiî/İmâmî gelenekteki bu iki farklı yaklaşım, çağdaş Şiî âlimlerden Muhammed Hâdî Ma‘rifet’in (öl. 2006) görüşleri merkeze alınarak ele alınmaktadır. Ayrıca önde gelen Şiî âlimlerin, Kur’an’ın Hz. Peygamber tarafından cem‘ini savunmasının, nüzûl sırasına göre tertip edildiği iddia edilen Hz. Ali Mushafı’na önemli bir itirazı beraberinde getirdiğini görülmektedir.

Anahtar Kelimeler:

The Qur’an has two different approaches to the question of the Qur’an in the context of the opinions of Muhammad al-Hadî Ma’rifet.
2020
Yazar:  
Özet:

In the tradition, Hz. After the death of the Prophet, the Qur’an was the first century. There is an alliance when Ali is. He also said that he was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one. But the death of Al-Murtazâ (Murtazâ). 436/1044), Tabersî (dead. 548115 - The Holy Spirit of the Lord, 554/1159) and Hûi (dead. The Qur’an is the first verse of the Qur’an, and the first verse of the Qur’an is the first verse of the Qur’an. He claims he is a prophet. And the great majority of the people in the world are the people of the world, and the great majority of the people in the world are the people of the world. He believed that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) was a Prophet (peace and blessings). And in the midst of the century. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said that the majority of the people had died. It was made by Ali. In this study, the two different approaches in the Shi’i/Imami tradition about the Qur’an are from the contemporary Shi’i al-Muhammad Hâdî Ma’rifet. In 2006 the views were taken to the center. The Qur’an is the Qur’an, the Qur’an is the Qur’an. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) was the Prophet (peace be upon him). It seems that Ali Mushafı has brought an important objection with him.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


Bozok Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 295
Atıf : 396
2023 Impact/Etki : 0.16
Bozok Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi