Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 70
 İndirme 13
İran Sinemasında Çocuğun İnşası: Bu Bağlamda Mecid Mecidi Sinemasında Cennetin Çocukları ve Cennetin Rengi Filminin İncelenmesi
2021
Dergi:  
International Journal of Social Science Research
Yazar:  
Özet:

İran, sinemayla 20. yüzyılın başından itibaren tanışan kültürü zengin bir ülkedir. Sinema İran’a geldikten sonra zaman içinde dünya sinemasında yaşanan gelişmeler ve İran’da meydana gelen siyasi değişmelerle birlikte sinema etkinliklerinin farklılaştığı da elbette görülmüştür. Belirli dönemlerde oldukça aktif olduğu görülen sinema, bazen durgun zamanlar da geçirmiştir ancak bir şekilde devamlılığı sağlanmıştır. Bu itibarla İran sineması tarihinin, devrim öncesi ve devrim sonrası olarak iki ayrı dönemde ele alınması hem karşılaştırma yapma hem de dönemselleştirme bakımından uygun olacaktır. İran, İslam devriminden önce monarşi ile yönetilerek ve sinema modernleşme politikalarına hizmet etmiştir. Bu dönemde modernleşmenin ve batılı filmlerin ön plana çıkarıldığı ticari yerli yapımların olduğu görülmektedir. Muhafazakârların monarşi yönetiminin batılılaşmacı ve onun ülke içindeki uygulamalarına karşı çıkmasının etkileri sinemada da hissedilmiştir. 1979 İran İslam Devrimi, İran sinemasını moderniteden uzaklaştırmış ve İslami yaşam tarzının merkeze alındığı bir sinema anlayışı ortaya çıkmıştır. Film denetimlerinin artırılması ve sansürün ağırlaştırılması, sinemacıların film çekmesini kısıtlamış ve güçleştirmiştir. Dolayısıyla bu dönem içinde, yönetmenler yeni anlatım dilleri geliştirmek zorunda kalmıştır. İran sineması, 1980’li yılların ortalarında çocuk karakterlerle konuların anlatıldığı bir döneme girmiştir. Bu durum İranlı yönetmen olan Mecid Mecidi’nin, filmlerinde çocuk karakterlere fazla yer vermesi ve onları anlatının merkezine koymasından da net bir şekilde anlaşılmaktadır. Mecid Mecidi, İslami anlayışla bütünleştirdiği filmlerinde sosyo-kültürel birçok durumu çocuklar üzerinden yansıtmaktadır. Bu çalışmada yönetmenin “Cennetin Çocukları- Children of Heaven” ve “Cennetin Rengi- The Color of Paradise” filmlerindeki çocuk karakterler incelenmiştir. Bu inceleme sosyo-kültürel olarak aile, yaşam, eğitim ve inanç alanları dikkate alınarak yapılmıştır

Anahtar Kelimeler:

The Child’s Building in the Iran Cinema: In this context the Mecid Mecidi Cinema Review of the Children of Heaven and the Color of Heaven Film
2021
Yazar:  
Özet:

Iran is a rich country of culture that has met with cinema since the beginning of the 20th century. After the cinema arrived in Iran, it has also been seen that, with the developments in the world cinema and the political changes that occurred in Iran, the cinema activities have varied. The film, which is seen to be quite active in certain periods, has sometimes been stable, but in some way continuity has been secured. In this regard, the history of Iran’s cinema, before the revolution and after the revolution, will be discussed in two separate periods in terms of comparison and revitalization. Iran was governed by the monarchy before the Islamic Revolution and served the cinema modernization policies. In this period, it is seen that there are commercial indigenous productions where modernization and western films are put in the forefront. The consequences of the conservative monarchy's governance against the western and its practices within the country have also been felt in the cinema. The 1979 Iranian Islamic Revolution has removed Iran’s cinema from modernity and a concept of cinema has emerged where the Islamic lifestyle is centered. Increased film controls and aggravated censors have restricted and strengthened filmmakers. Thus, during this period, the directors had to develop new narrative languages. Iran’s cinema has entered a period in which children’s characters are told about themes in the mid-1980s. This is clearly understood by the Iranian director Mecid Mecidi, who in his films gives too much place to children's characters and put them in the center of the story. Mecid Mecidi reflects many socio-cultural situations through children in his films that he integrates with Islamic understanding. This study has studied the children's characters in the film "The Children of Heaven" and "The Color of Paradise" of the director. This study was conducted socioculturally taking into account the areas of family, life, education and beliefs.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








International Journal of Social Science Research

Alan :   Eğitim Bilimleri; Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 184
Atıf : 824
2023 Impact/Etki : 0.286
International Journal of Social Science Research