Stereotipler ya da kalıpyargılar olarak adlandırılan imgeler, içeride (bir ülkede) olduğu kadar dışarıda (başka bir ülkede) yaşayanların imgelemlerinde sosyal, kültürel, dini, iktisadi vb. durumların etkisiyle biçimlenerek varlık kazanırlar. İçeridekilerin imgeleminde bir tür toplumsal miras, dışarıdakilerin imgeleminde ise ideolojik bir bilgi türü olarak yer ederek bir dönemden ötekine değişmeden aktarılırlar. Dolayısıyla kalıpyargıların dogmatik ve objektiflikten uzak olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Öyle ki, stereotipler köklerine sıkı sıkıya bağlıdırlar, değişimi reddederler, yeni bir şey öğrenmek yerine durmadan eskiyi yinelerler. Her disiplin stereotipin genel tanımlarına, özelliklerine, olumlu ve olumsuz yanlarına, kendi özelinden bakar, anlamlandırır ve yorumlar. Biz, genel tanımlarına koşut biçimde, bu konuda öne çıkan kimi kuramcıların düşüncelerine uygun olarak, stereotipi grafik tasarım genelinde ve logo tasarımı özelinde incelemeye çalışacağız. Günümüzde logo tasarımlarında stereotipleşme oldukça yaygınlaşmakta bu da kurumların tasarım açısından aynılaşmasıyla sonuçlanmaktadır. Bu tekdüzelik, kurumların tanınırlığının azalması, rakiplerinden geri planda kalması ve estetik açısından yoksunluk gibi problemleri beraberinde getirmektedir. Logo tasarımlarındaki bu problemi tanımak ve tanımlamak tasarımcılar ve kurumlar açısından farkındalık sağlayacaktır.
Images called stereotypes or patterns are social, cultural, religious, economic, etc. in the images of those living in the interior (in one country) as well as in the outside (in another country). They are formed by the influence of situations. In the imagination of the inside, a kind of social heritage, and in the imagination of the outside, they are transmitted from one period to another without changing as an ideological form of knowledge. Therefore, it will not be wrong to say that the patterns are far from dogmatic and objective. So the stereotypes are strictly attached to their roots, they reject change, they constantly repeat the old instead of learning something new. Each discipline looks at, understands, and interpretes the general definitions, characteristics, positive and negative aspects of the stereotypes. We will, in accordance with their general definitions, in accordance with the ideas of some theorists that stand out in this matter, try to examine the stereotype graphic design in general and the logo design in particular. Today, stereotyping in logo designs is quite widespread, resulting in the design synergy of institutions. This singularity brings with it problems such as the decline in the recognition of the institutions, the retardation of their competitors and the absence of aesthetic. Recognizing and identifying this problem in logo designs will provide awareness from the designers and institutions’ point of view.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|