Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 11
 İndirme 8
Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı, Sosyal Kaygı Ve Aleksitimi
2021
Dergi:  
İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışma, ergenlerin dijital oyun bağımlılığı, sosyal kaygı ve aleksitimi düzeylerini araştırmak amacıyla tanımlayıcı bir çalışma olarak planlanmıştır. Bu araştırma 12-15 yaş grubundaki 626 ergen ile yapılmıştır. Veriler Tanımlayıcı Özellikler Formu, DGAS-7 (Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği), SAS-A (Ergenler İçin Sosyal Anksiyete Ölçeği), AQC (Çocuklar İçin Aleksitimi Anketi) kullanılarak toplanmıştır. Verilere göre erkek, strateji oyunları oynayan ve günde üç saatten fazla internet kullanan ergenlerde dijital oyun bağımlılığı düzeyinin yüksek olduğu ileri sürülebilir. 14-15 yaşları arasında sosyo-ekonomik düzeyi yüksek, akıllı telefonunda akıllı telefon, internet bulunan ve sağlık sorunu olmayan ergenler daha fazla sosyal kaygı yaşarken, sosyo-ekonomik düzeyi düşük olan ergenler yüksek bir yılsonu başarı puanı ve sağlık sorunları, daha aleksitimik kişilik özellikleri göstermiştir.

Anahtar Kelimeler:

Digital Game Addicti̇on, Social Anxiety and Alexithymia In Adolescents
2021
Yazar:  
Özet:

This study was planned as a descriptive study in order to research the digital game addiction, social anxiety, and alexithymia levels of adolescents. This research was conducted with 626 adolescents in the age group of 12-15 years. The data were collected using Descriptive Characteristics Form, DGAS-7 (Digital Game Addiction Scale), SAS-A (Social Anxiety Scale for Adolescents), AQC (Alexithymia Questionnaire for Children). It can be asserted in accordance with the data that digital game addiction level was high in the adolescents who were male, played strategy games, and used internet for more than three hours a day. The adolescents, who were aged between 14-15 years and had high socio-economic level, smartphone, internet in their smartphones, and no health problem, experienced more social anxiety and the adolescents, who had low socio-economic level, a high year-end success score, and health problems, showed more alexithymic personality characteristics.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi

Alan :   Sağlık Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 420
Atıf : 960
İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi