İnsanoğlunun toplu olarak yaşaması esastır. Bu birlikteliği esnasında kimi husumetlerin, mücadelelerin ve anlaşmazlıkların (savaşların) olması da esastır. Tamamen barış içerisinde bir dünya temenniden ibarettir. Bu temenniyi tümüyle mümkün kılmak belki mümkün değil; ama bir takım hukuki düzenlemeler yapmakla ve bir barış ortamı tesis etmekle sulha yaklaşmak imkansız olmaktan çıkabilir. Geçmişte yaşanan “milletler sistemi” ve “millet-i hakime”ye dayalı beraber yaşama örnekleri bugünün çokkültürlü, çokdinli, çok kimlikli ve çok etnisiteli postmodern dünyanın talepleriyle örtüşmemektedir. Din bu bağlamda birleştirici olduğundan daha fazla ayrıştırıcı bir fonksiyon icra eder. Tarihte en büyük kargaşa ve savaşların din yüzünden yapıldığını biliyoruz. Bu din (mezhep) savaşlarının da müesses din kurumu sahipleri (papaz, kardinal, haham, dini lider, vb.) tarafından güç elde etme (hegemonya) istekleri sonucunda ortaya çıktığı söylenebilir. Hoşgörü kavramına abanmak ise konuyu muğlaklığa mahkûm etmekle kalmaz; birlikte yaşamayı ötekini kabul etmeye razı bir duruma indirger. Rıza boyutu gelenek ve dinler açısında kabul edilemez bir durumdur. Birlikte yaşamak rızaya, beraber yaşamak hukuka saygıya dayanır ve heterojen ve kozmopolit toplumların bir mecburiyeti olarak varlığını sürdürür. Bu mec-buriyeti veya barışı yok eden en önemli etkenin ise siyaset olduğu örnekler üzerinden ifade edilebilir.
It is important for man to live together. In this time, there is a lot of struggles, disputes and disputes. It is a whole world in peace. It may not be possible to make this pledge entirely possible; but it may be impossible to approach the water by making a set of legal arrangements and establishing a peaceful environment. Examples of co-life based on the “nations system” and the “nations judge” in the past are not in line with the demands of today’s multicultural, multicultural, multi-identity and multi-ethnic postmodern world. Religion performs a more separating function than it is unifying in this context. We know that the greatest confusion and wars in history are due to religion. These religious (Mezhep) wars are also the religious institutions owners (pope, cardinal, haham, religious leader, etc.) It can be said that power gain (hegemony) arises as a result of their desires. The concept of tolerance is not just to condemn the subject to humiliation; it reduces living together to a condition that accepts the other. The size of consent is unacceptable in terms of tradition and religions. Living together is based on agreement, living together is based on respect for the law and continues to exist as an obligation of heterogeneous and cosmopolitan societies. The most important factor that destroys this must-being or peace can be expressed by examples that are politics.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|