1929’da Şam’da doğan ve 2003 yılında Şam’da vefat eden suriyeli yazar ve edebiyatçı Fâris Zerzûr, çok sayıda roman, hikâye ve bir araştırma eser kaleme almıştır. Bu çalışmada Zerzûr’ûn 11 kısa hikâyenin yer aldığı ve ilk kez 1961 yılında basılan Son Damlasına Kadar (Hatta’l-Katrati’l-Ahîra) adlı eserinde yer alan Son Damlasına Kadar, Avuç Dolusu Toprak, Ey Oğullarım, Yolcu, Çitlembik Ağacı, Ülke Çağrısı, Duman, Yokluk, Kin, Mazmun Olmayan Bir Mektup ve Mücahitler adlı kısa hikâyelerin başlık, olay örgüsü, anlatıcı ve bakış açısı, şahıs kadrosu, zaman, mekân, dil ve üslup ile anlatım teknikleri unsurları açısından teknik incelemesi yapılmıştır. Zerzûr, bu hikâyelerde Suriye ve Filistin toplumların değişik sınıflara mensup kişilerin hayatlarından kesitleri kişilerin ruhsal durumları, duygu ve düşüncelerinden ziyade olayları ön planda tutarak aktarmaktadır. Yazar hikâyelerinde çoğunluğu kısa zaman dilimlerinde geçen olayları bazen birinci tekil şahıs bazen de üçüncü tekil şahıs ilahi bakış açılarıyla fasih bir dille ve yalın bir üslupla okuyucuya sunmaktadır. Zerzûr’ûn hikâyelerinde tasvir, geriye dönüş, montaj, otobiyografik, leitmotiv (ana motif), diyalog, iç monolog ve bilinç akımı tekniklerini kullandığı görülmektedir.
1929’da Şam’da doğan ve 2003 yılında Şam’da vefat eden suriyeli yazar ve edebiyatçı Fâris Zerzûr, çok sayıda roman, hikâye ve bir araştırma eser kaleme almıştır. Bu çalışmada Zerzûr’ûn 11 kısa hikâyenin yer aldığı ve ilk kez 1961 yılında basılan Son Damlasına Kadar (Hatta’l-Katrati’l-Ahîra) adlı eserinde yer alan Son Damlasına Kadar, Avuç Dolusu Toprak, Ey Oğullarım, Yolcu, Çitlembik Ağacı, Ülke Çağrısı, Duman, Yokluk, Kin, Mazmun Olmayan Bir Mektup ve Mücahitler adlı kısa hikâyelerin başlık, olay örgüsü, anlatıcı ve bakış açısı, şahıs kadrosu, zaman, mekân, dil ve üslup ile anlatım teknikleri unsurları açısından teknik incelemesi yapılmıştır. Zerzûr, bu hikâyelerde Suriye ve Filistin toplumların değişik sınıflara mensup kişilerin hayatlarından kesitleri kişilerin ruhsal durumları, duygu ve düşüncelerinden ziyade olayları ön planda tutarak aktarmaktadır. Yazar hikâyelerinde çoğunluğu kısa zaman dilimlerinde geçen olayları bazen birinci tekil şahıs bazen de üçüncü tekil şahıs ilahi bakış açılarıyla fasih bir dille ve yalın bir üslupla okuyucuya sunmaktadır. Zerzûr’ûn hikâyelerinde tasvir, geriye dönüş, montaj, otobiyografik, leitmotiv (ana motif), diyalog, iç monolog ve bilinç akımı tekniklerini kullandığı görülmektedir.
Fâris Zerzûr, a Syrian writer and literary writer who was born in 1929 in Damascus and died in 2003 in Damascus, has received numerous novels, stories and a research work. In this study, 11 short stories of Zerzûr'ûn were included and first published in 1961 until the last drop (Hatta'l-Katrati'l-Ahîra) in the work of the last drop, Avuç Full Land, O My Sons, Traveler, Tritlembik Tree, Country Call, Smoke, Disappearance, Kin, A Letter Without Mazmun and the short stories named the title, event group, narrative and perspective, personal staff, time, place, language and theory and the technical elements of the narrative were technically examined. In these stories, Zerzûr translates the life of people belonging to different classes of the Syrian and Palestinian societies by keeping the events in front of the mental conditions, feelings and thoughts of people. In the authors' stories, most of the events occur in short periods of time sometimes the first single person sometimes the third single person offers the reader with his divine perspective in a phasic language and a simple style. In Zerzûr'ûn'un stories it is seen to use the techniques of imaging, backward, assembly, autobiography, leitmotiv (main motivation), dialogue, internal monologue and conscious flow.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|