Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 10
 Görüntüleme 12
Elektronik Spor ve Elektronik Sporcular Üzerine Betimsel Bir İnceleme
2018
Dergi:  
Journal of Health and Sport Sciences
Yazar:  
Özet:

The purpose of this study is to define the concept of electronic sports and to examine the characteristics of electronic sports players. In this study, 15 years of age and older who live in Turkey, 310 electronic athletes voluntarily participated as amateur or professionally interested in electronic sports computer games , 32 of whom were female and 278 were male. The sample of the study is composed of 20 sports groups of electronic athletes who are widely used by electronic athletes via the social media platform. The "Electronic Sports Questionnaire" developed by Argan et al. 2006 has been applied on the internet in order to determine the characteristics of the participants. Among the cities participating in the survey, Istanbul ranks first with 41.0%, while Izmir is second with 10%. Percentage of 89.7of the e-sports players participating in the study were male, 48.4% were 20-24 years old, 51.6% had average monthly income of 1500 TL and below, 94.8% were single and 79.7% were students. Percentage of 73.5% of the participants are doing this sport more than 5 years. Thirty-two percent of the respondents participated in the national official tournament, fourteen percent participated in the national and international special tournament and 19.0% was awarded the tournament. It was found that, 53.5% of the e-sportsmen participating in the survey played games in the team category, 34.2% had 21 hours of weekly playing time and 91.3% were playing at home. While entertainment is at the top of the list as the motivating factor of electronic sports, the passion of the game is in the second place. While the speed of thinking which takes place among the factors that affect success is in the first place, concentration is in the second place. The evaluation of the questionnaire results related to the determination of the characteristics of the electronic athletes was analyzed using the SPSS 22.0 package program. According to the findings of the study, it was observed that there were significant differences in electronic athletes according to sex and age groups

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












Journal of Health and Sport Sciences

Dergi Türü :   Uluslararası

Journal of Health and Sport Sciences