Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 58
 İndirme 20
Second Life Ortaminda Görev Temelli Dil Eğitimi Etkinliklerinde Öğrencilerin İngilizce Konuşmaya Yönelik Endişe, Güdülenme ve Özgüvenleri
2018
Dergi:  
Kastamonu Education Journal
Yazar:  
Özet:

This study investigated the contribution of task-based language learning in a 3D virtual world to anxiety, motivation, and self-confidence. The participants were Middle East Technical University preparatory students speaking English as a foreign language, and the 3D environment selected was Second Life, an online virtual world with a global user base. The results demonstrated the effectiveness of task-based language learning in the virtual environment, which had a positive impact on students. Findings suggest that students’ experiences in Second Life provided them with increased motivation and self-confidence, helping them overcome anxiety related to speaking English.

Anahtar Kelimeler:

Second Life in the middle of the task-based language education events Students' concerns, motivation and self-confidence towards speaking English
2018
Yazar:  
Özet:

This study investigated the contribution of task-based language learning in a 3D virtual world to anxiety, motivation, and self-confidence. The participants were Middle East Technical University preparatory students speaking English as a foreign language, and the 3D environment selected was Second Life, an online virtual world with a global user base. The results demonstrated the effectiveness of task-based language learning in the virtual environment, which had a positive impact on students. Findings suggest that students' experiences in Second Life provided them with increased motivation and self-confidence, helping them overcome anxiety related to speaking English.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Kastamonu Education Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.866
Atıf : 20.171
2023 Impact/Etki : 0.067
Kastamonu Education Journal