1096 tarihinde başlayan haçlı seferlerinin, başlangıç sebepleri dini duygulara bağlanmaktadır. Bir taraftan Türkiye Selçuklu Devleti, diğer taraftan ise Çaka Bey ve Peçenekler ile mücadele eden Bizans Devleti oldukça zor bir durumda kalmıştı. Bundan dolayı da batıdan yardım istemek zorunda kaldı. Bu dönemde Avrupa’nın da ekonomik, siyasi ve sosyal anlamda oldukça zor bir durumda olduğunu görmekteyiz. Bundan dolayı batılılar, Bizanslılardan gelen yardım teklifini hemen kabul edeceklerdir. Bizanslılar, haçlılardan yardım talep ederken, onlardan paralı askerler olarak faydalanabileceklerini ve bu sayede de Türklere karşı kaybetmiş oldukları toprakları yeniden ele geçirebileceklerini düşünmüşlerdir. Ancak zaman ilerledikçe görülecektir ki, sözde dindaşlarını kurtarmak için yola çıkan haçlılar, aslında doğunun zenginliklerini elde etmek ve ele geçirmiş oldukları bölgelere yerleşmek için Bizans Devleti’nin yardım talebine olumlu yanıt vermişlerdir. Daha ilk seferden itibaren haçlıların yolları üzerinde bulunan bölgelerde çıkarmış oldukları huzursuzluklar, vasallık yemini etme konusunda çıkarmış oldukları zorluklar gibi sebepler dolayısıyla Bizans Devleti’nde haçlılara karşı bir ön yargının meydana gelmesine sebebiyet vermiştir. Bundan dolayı da II. Haçlı Seferi’nin düzenlenmesine sıcak bakılmayacaktır. Bu çalışmada II. Haçlı Seferi esnasında Bizans Devleti ve haçlılar arasındaki ilişkiler incelenecektir.
The reasons for the crucifixion began in 1096 are linked to religious feelings. On the one hand, the Turkish Selçuklu State, on the other hand, the Byzantine State, which fought with Mr. Chaka and Peçenekler, was in a very difficult situation. He had to ask for help from the West. In this period, we see Europe in a very difficult economic, political and social situation. Therefore, the Westerners will immediately accept the offer of assistance from the Byzantine. The Byzantines, while asking for help from the crosses, thought they could take advantage of them as paid soldiers and thus regain the lands they lost against the Turks. But with time it will appear that the crucifiers who went on to save their so-called fellow men, in fact, responded positively to the demand of the Byzantine State for help to gain the wealth of the east and settle in the areas they occupied. From the first time, the discomfort that the crosses have brought out in the areas on their roads, the difficulties that they have brought out in the jury of vasality have caused a preliminary trial against the crosses in the Byzantine State. And that is why II. The crucifixion will not be hot. In this work II. During the Crucifixion, the relations between the Byzantine State and the crucifiers will be examined.
Alan : Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|