Bu yazının çıkış noktasını 17. yüzyılın ilk yarısında resimlenmiş olan resimli bir I. Selîm tarihi oluşturur. Târîh-i Sultân Selîm Han adlı bu eser, Hoca Sâdeddin Efendi’nin Tâcü’t-tevârîh’inin I. Selîm devrine ayrılmış son bölümünü oluşturur. El yazmasında, çoğunlukla I. Selîm’in askerî seferleri sırasında meydana gelen olayları betimleyen otuz dört tasvir yer alır. Resimlerin üslup ve ikonografisi saray dışında üretildiğini ve tüketildiğini düşündürür. Bu yazı ile amaçlanan, çoğunlukla saray örnekleri ile tanınan Osmanlı tasvir sanatında, saray dışında üretilmiş olması ile özgün bir yere sahip olan bu el yazmasından yola çıkarak saray dışındaki resim ortamının niteliği hakkında bazı gözlemler yapmak; Osmanlı kentlilerinin geçmişlerini algılama ve bu algıyı görsel dile aktarma biçimlerini 17. yüzyılın özgül koşulları içinde anlamaya çalışmaktır.
the output point of this article constitutes a history of articulating the history of the artifacturing history of the articulating history of the articulating history of this art teacher called ârîm han in the first half of the 17th century, which is mostly depicted by the fact that the ottoman was made out of the palace outside of the palace and the art of the palace, which is known for the fact that the art of the palace, and the art of the palace, in which it was designed to identify the original nature of the palace, which is mostly known as a palace
Field : Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|